Bevindingen tot nu toe - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Bevindingen tot nu toe - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Bevindingen tot nu toe

Door: Marielle en Theo

14 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo Allemaal,

Wat een hoop reacties hebben we gekregen echt erg leuk!!!
We zijn blij te horen dat alles goed gaat in Nederland, dan zit je wel een beetje rustiger hier in NZ. Wij vonden dat het weer hoog tijd werd om een up-date te schrijven.
Op dit moment zijn we bezig met het zoeken van een huisje. Het is helaas niet echt makkelijk om een huisje te krijgen die gemeubileerd is . Daarom hebben we besloten om een huisje te gaanhuren die niet gemeubileerd is, maar dat betekent dus wel dat je het interieur zelf moet zien te krijgen. Gelukkig zijn alle collega’s erg behulpzaam ze zij nu al dingen voor ons aan het verzamelen. De een heeft tafels en stoelen weer andere mensen hebben kopjes en pannen echt heel erg aardig allemaal. Maar goed zodra we een vast plekje hebben dan horen jullie dit zo gauw mogelijk.
Hamilton is een hele leuke stad, soms heb je niet eens het idée dat je in de stad bent. Alles is zo groen en wijds op gezet. Ons appartement zit op dit moment op loopafstand van het stadion van de Chiefs (zij spelen in de super 12 voor de rugby fans onder ons). We gaan waarschijnlijk binnenkort naar een thuiswedstrijd van de chiefs.

We zijn inmiddels de tweede werk week in gegaan en het is best pittig voor Marielle, voor Theo iets minder hij staat vlinderkleppen samen te stellen. Dit zal hij 4 weken gaan doen en daarna zoeken ze iets wat beter bij hem past. (iets logistieks).
We zullen zien…
De werktijden zijn erg flexibel haha dit is erg fijn, 16.00 uur zijn we klaar met werk!!

Je wilt het misschien maar al te graag geloven maar we hebben alweer een doktersafspraakje gehad. Theo heeft een beet van iets (spin of vlieg) gehad en zijn enkel was zo ontzettend dik en rood . De dokters hebben hem een antibiotica spuit gegeven en nog wat medicijnen. Hij heeft een dag thuis gezeten met zijn been omhoog.

In het weekend van 6 maart zijn we gaan toeren en plotseling stonden we bij een 55 meter hoge waterval erg mooi!! Uiteindleijk zijn we beland op het strand van Raglan dit is circa 45 km ten westen van Hamilton (heel erg mooi daar.) Echt veel surfers dus voor meiden is het vooral je ogen de kost geven hahaha. De jongens doen dat wel op het strand zelf.

Afgelopen zaterdag zijn we gaan black water raften (Diana en Marielle hadden dit al een X gedaan) in Waitomo caves. Het was weer prachtig en erg leuk. (Diana weet je nog hoe koud het was?) Pff het was weer net zo erg!. Op een gegeven ogenblik zie je 65meter boven je een klein gat (deze is 3 meter in doorsnede). Dat betekent dus dat je erg diep zit.
Hopen dat de foto’s gelukt zijn.
‘s Middags zijn we opgehaald door een collega en zijn we bij hem thuis gaan barbecuen (bbq). Zijn hele familie was ook uitgenodigd , zijn ouders komen uit Nederland (Rotterdam) kun je nog steeds horen aan hun accent als ze Engels praten. Ze konden ook nog steeds heel goed Rotterdams praten na 42 jaar.
Het was erg gezellig.

Zondags zijn we naar Mount Maunganui geweest, dit is vlak bij Tauranga. Het was wederom prachtig weer (26 graden geen wolkjes). Aangezien Marielle al een keer met Diana de berg was opgelopen mocht Theo het in zijn eentje doen.. Het duurt even voor je op top staat maar het is zeker de moeite waard. Marielle heeft lekker op het strand gelegen. Ze kon haar ogen uitkijken want er waren veel gespierde gasten. Er waren nl Iron man wedstrijden. Verder zijn we nu weer aan het werk en het gaat zo zijn gangetje.

Heell veeeelll groetjes en knuffels vanuit NZ
Theo en Marielle

• 14 Maart 2005 - 21:27

IRMA Jeelof:

fijn wat van jullie te horen, we maakten ons al zorgen over Theo', Toke vertelde het in de winkel aan ons. het klinkt verder heerlijk bij jullie, leuke dingen doen!
    hier krijgen we in het weekend ook eindelijk lenteweer, het kan wel 17 graden gaan worden......
    groetjes, Roland en Irma en Marjan natuurlijk.

• 15 Maart 2005 - 06:34

Marijn:

Leuk, leuk en nog eens leuk. Het leven is ook daar een grooottte vakantie.. met zo nu en dan evenetjes werken!!! Het zij jullie gegunt.. Hier is verder alles ok. Net mijn eerste werkweek achter de rug, beetje wennen maar wel leuk. Bovendien is gister mijn scriptie goedgekeurd.. we gaan dus vooruit!! Hier laat ik het bij veel plezier (dat zal wel lukken zo te lezen) en stuur even een paar foto's van mooie NZ vrouwen mee, haha!!

Groetjes marijn

• 15 Maart 2005 - 07:39

Diana:

Ja hoor, het is gelukt! Ik ben jaloers!!!!

Sjeejus, ik krijg alweer kriebels als ik het lees. Wat een gaaaaaave foto's.

Tot gauw. (Ik mail je zo nog wel even..) xxx je (schoon)zusje

• 15 Maart 2005 - 07:53

De Metzjes:

Hoi hoi, Leuk hoor, om weer even wat te lezen van jullie. Het klinkt echt als vakantie hahaha.Ik ga nu even de foto's bekijken. Tot horens.

kus
    MPTDI

• 15 Maart 2005 - 11:20

Anne-marie:

Hey there!
    Wauw wat een mooie foto's hebben jullie er al op staan zeg!Super om jullie eerste avonturen te lezen. Het gaat jullie goed af lees ik wel!Helemaal top!
    Geniet ervan, doe die mooie rugbymannen de groeten ;)
    Groetjes!!!

• 15 Maart 2005 - 12:15

Tsjitske En Stanley:

Gatverdamme wij zijn jaloers, wij willen ook zon!!!!
    Geniet er van jullie!!

• 16 Maart 2005 - 13:39

Ilse:

Hallo,
    Leuke foto's hoor. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met de enkel. Ziet er niet echt lekker uit. O ja nog bedankt voor het leuke smsje.

Ik ben benieuwd naar de volgende avonturen.

Dikke x

• 16 Maart 2005 - 17:18

Mart En An:

Wauw het ook net vakantie man! mooie plaatjes, vooral de enkel, erg artestiek! Nu maar hopen dat er geen kleine spinnetjes in groeien.. (oh sorry ) Gelukkig gaat verder allemaal goed met jimme. Wij hebben al bijna echt Lente weer! Komend weekend wordt het wel 19 graden.. ( da's voor jullie frisjes voor ons heet!) Zet m op daar en vraag ff wanneer er grofvuil aan de weg wordt gezet.. Had ik mijn inboedel ook grotendeels van (vroeghur) Wij vieren hier de lente! Doei An.

• 18 Maart 2005 - 17:49

Laura Boelens:

Hé Marielle en Theo!!
    sounds good daaro!!! Beetje late reactie, kijk niet heel vaak op m'n hotmail vandaar. Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie en dat het daar erg mooi is. Kan ik niet eventje langskomen hihi! Hier gaat ook alles z'n gangetje, niets bijzonders verder. Met opa gaat het best goed trouwens de laatste tijd. Hij is heel fleurig en tuft al weer in z'n autootje rond! Nou ik lees vast binnenkort wel weer eens wat, vind ik erg leuk. Veel liefs Laura en Richard

• 24 Maart 2005 - 17:33

Sijbrand Haven:

he theo en marielle,

alles goed daar ik lees dat het mooi daar is.

op het werk is het ontzettend druk, er wordt heel veel verladen, jack is s'ochtends bij ons aan het blok om mee te helpen en verder zijn we met zijn drieen. in mei wordt een nieuwe aangenomen.
    wij zitten nu in ons nieuw huisje we zijn drie weken bezig geweest en van het weekend zijn we verhuisd leuk huisje en het meeste is al klaar.
    wel even wennen aan alles.
    ik hoop dat jullie een goeie tijd daar tegemoet gaan en veel plezier

groeten,
    sijbrand

• 25 Maart 2005 - 14:02

Wytske En Fam.:

willen jullie even een prettige paas wensen alles nier goed beppe komt het weekend lammert was jaarig jij ook bijna zal wel vreemd zijn zo zonder fam. maar wel rustig alles weer goed met theo en al jullie avonturen en werk zien met plezier weer een nieuw bricht van jullie

• 26 Maart 2005 - 07:53

Lex En Jetske:

zo te lezen is alles daar geweldig, op een ziekenhuis bezoekje na dan.Maar daar kun je later stoere verhalen over vertellen tegen je klein kinderen. Zo van vroeger: toen ik nog in de ruige jungle rond liep enz. Voor de rest weinig nieuws. Oja het ei zoeken is weer begonnen maar het rapen is in heel friesland verboden en dit heeft al tot heel veel commotie geleid. Dus mensen gaan met fototoestel het land in om een foto te maken voor het eerste ei en die aan de burgemeester te laten zien. Erg lachwekkend taffereel. Heel friesland in rep en roer ze zeggen; dat het voelddtdtdt(?) als of de elfstedentocht niet meer mag, mannen in tranen etc. erg om moeten lachen.

ok de groeten uit makkum en tot de volgen de mail

• 28 Maart 2005 - 10:24

Stefan En Moniek:

Hey avonturiers!Wat is het daar prachtig zeg,heerlijk werken en tegelijk ook een beetje vakantie vieren!Aan de verhalen te horen en de foto's te zien gaat het goed met jullie (op Theo zn enkel na dan)Met ons gaat ook alles goed!Nou geniet er lekker van daar,heel veel succes en plezier!! kus Stefan en Moniek

• 29 Maart 2005 - 15:07

An:

Nieuwtjes: de Schalken heet nu Rixt na een totale verbouwing, (retro stijl)
    De gewoonste zaak het nu de 7 zonden (nieuwe kaart geen mexicaans) Anita Molenaar heeft de zaak geopend en volgens mij loopt het al goed.

van de straat:

Wendy en van Sik gaan trouwen in september

Inge Knip en vriend ( broer van Bianca van Dirk van de World) gaan in juni trouwen.

Nieuw taxibedrijf Janny en Hermien samen--> OKE TAX

Wij hebben twee transexuelen in het hotel..(komen net binnen ik vond het wel grappig om even te vermelden..)

uh en verder.. volgens mij was dit t zo wel, ik hoor ook niet zo veel in dit hotel:(
    Als het maar goed met iedereen gaat toch??
    Jullie nog veel plezier daaro, Theo Mart mailt jou binnenkort wel ff hij heeft een cadeautje voor joe!!

groetjes Mart en An

• 30 Maart 2005 - 11:42

Ilse:

Ha die reizigers,

De paaseieren zijn weer gegooid en de vrije dagen zijn helaas weer voorbij. En de drukte begint weer te komen. Het lente zonnetje schijn volop al is het af en toe nog best koud. Ik hoop dat jullie het nog steeds zo enorm naar de zin hebben. Maar geen bericht is goed bericht dus dat zal wel goed gaan. Marielle alvast gefeliciteerd voor morgen en een hele fijne dag.

Dikke x

• 30 Maart 2005 - 20:26

Paul & Margot:

He Kiwi's, dat klinkt allemaal weer erg leuk daar. Konden we jullie maar ff bezoeken, maar dat zit er helaas niet in dit jaar......... als jullie nu langer blijven (paar jaartjes), dan misschien!? Margot druk aan 't werk & op skwole. Paul druk bij syngenta, J19Nu (afgelopen weekend weer feestje georganiseerd in 't clubgebouw), etc. Sturen binnenkort wel eens een langer mailtje! Marielle in ieder geval "gefeliciteert met je verjaardag" en plezierige dag verder. NOP-groetjes

• 31 Maart 2005 - 07:29

Moniek En Stoi:

hey marielle, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Hiep hiep hoera!

en theo jij ook gefeliciteerd met je mede avonturier en vrouwtje!

gr Moniek en Stoi-Steve

• 31 Maart 2005 - 17:00