Groetjes vanuit NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit NZ

Door: Marielle en Theo

01 April 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi lieve mensen,

Hier weer een berichtje vanuit NZ . Het loopt hier op rolletjes en het is hier echt geweldig. Eigenlijk wou Marielle wel dat iedereen het kan zien en dat iedereen hier was.
Maar ja dat gaat niet helaas. We krijgen nog steeds veel reacties en dat stellen we zeer op prijs!!! Het is echt geweldig om veel mail te krijgen. We hebben er bijna een dagtaak aan om iedereen een berichtje terug te sturen en omdat dat onder werktijd moet (we hebben nog steeds geen internetverbinding thuis) gaat dat niet altijd even snel. We hebben ook eindelijk een leuk appartement gevonden, oftewel het heeft ons gevonden want we waren gestopt met zoeken. Een collega heeft een appartement bij huis. Heel erg lux alles is net twee jaar oud. Het heeft twee slaapkamers en de keuken en kamer zitten in één ruimte.
We hebben een eigen carport en een eigen tuin. Het zit een beetje in een elite buurt, maar ja dat kunnen wij ook niet helpen hahaha. Marielle haar baas wordt bijna onze buurman hihihi.

We hebben intussen alweer veel gedaan en meegemaakt.
Bijvoorbeeld een stroomstoring heel de stad Hamilton en het gebied Waikato lag plat. Hier in de fabriek konden ze de deuren niet dicht krijgen en moesten sommigen blijven zitten totdat er weer stroom was. Wij zijn naar huis gegaan, maar dat was zelfs een beetje lastig want de stoplichten deden het ook niet. Na circa een uur hadden de meeste delen van de stad weer stroom.
Vrijdag 19 maart zijn we met een collega en wat vrienden naar een rugby wedstrijd geweest. Het was in het stadion vlak bij ons (5min lopen) Het waren de Chiefs vs de Reds. Echt heel erg leuk, de fans zitten allemaal doorelkaar het maakt allemaal niet uit. Helaas hebben de Chiefs er slecht gespeeld en hebben ze verloren met.Dat betekent dus dat we nog een keer heen moeten. Helaas zijn de kaartjes voor de All blacks hier in Hamilton al uitverkocht, dus gaan we waarschijnlijk gewoon nog een keer naar een thuis wedstrijd van de Chiefs. We hebben er nu alweer zin in.
Helaas kunnen we nog niet echt uitslapen iedere keer zijn we om half 9 wakker(we weten dat als je kinderen hebt dit waarschijnlijk al uitslapen is) Zaterdags waren we uitgenodigd om bij een andere collega to komen eten. Dit was wederom erg gezellig er waren nog meer collega’s uitgenodigd en zelfs oud collega’s. We hebben heerlijk gegeten en erg gezellig zitten praten over van alles en nog wat. Op zondag hebben we wat rond gehangen en verder weinig gedaan maar aangezien sommige winkels 7 dagen per wek open zijn van 9 uur s’ochtends tot 10 uur ’s avonds hebben we een beetje geshopped.
De tijd ging in dat weekend naar wintertijd en toen hadden we 11 uur tijdsverschil met Nederland inmiddels is het 10 uur verschil omdat jullie naar zomertijd zijn gegaan.

We hebben twee korte werkweken ivm met Pasen. De donderdag voor goedevrijdag kregen we hier Crossed Buns op het werk. Dit is hier een gewoonte het is een klein broodje met een kruis erop. Het smaakt een beetje naar een krentebroodje. Verder hebben ze hier Pasen zoals we het in Nederland vieren. (niet zoals de fam van Marielle op Ameland!!) Omdat we een lang weekend hadden zouden we een tripje maken naar de Bay of Islands maar helaas door de slechte weer berichten zijn we thuis gebleven en hebben we wat dagtripjes gedaan. Goedevrijdag was het zo slecht dat Theo besloot dat zijn haar maar eens geknipt moest worden (met tonduese natuurlijk). Marielle had een hele instructie brief van schoonzus Diana, gelukkig is het goed gelukt (dankzij instructies). Daarna zijn we naar de Hamilton zoo gegaan, een leuke maar wel kleine dierentuin.
Zaterdag was het eindelijk zover voor Theo hij mocht eindelijk weer eens lekker de wei in om een potje te voetballen. Hij zit hier bij een voetbalclub om in de eerste instantie in conditie te blijven. De club heet de Melvilles en zit in Hamilton, de trainingen zijn redelijk zwaar en ze spelen ongeveer net zo hoog als het eerste van Geel wit. Zaterdag mocht hij gelijk een oefenwedstrijd spelen om te kijken wat voor voetballer ze in huis hadden gehaald. Ze speelden tegen de Claudelands en ze hebben gewonnen met 4-0 Theo heeft de eerste doelpunt gescoord we zullen niet verder in detail treden. Ze waren erg blij met Theo zo blij dat hij deze zaterdag weer mee mag. Deze zaterdag beginnen ze met de competitie en ze moeten naar Auckland. Marielle gaat waarschijnlijk niet mee want er is een heel mooi winkelcentrum in Hamilton met heel veel mooie kleren en schoenen etc..

Op eerste paasdag zijn we naar Waihi gereden maar voordat we daar waren zijn we een paar keer onderweg gestopt. Eerst bij Wairerefalls dit is een waterval van 150 meter. Voordat we de waterval goed konden bekijken moesten we eerst door een stuk bos heen lopen. Maar omdat Theo al werd opgegeten door de sandflies (heel erg vervelende vliegen) toen we de auto uitstapten hebben we besloten om een keer terug tegaan wanneer we goed aangekleed zijn! Dus op naar de volgende bestemming, dit was de Karangahake Gorge. Dit is een vallei waar vroeger goud werd gezocht. Er waren veel mijnen in het gebied maar het was er wederom prachtig (zie foto) we hebben daar 1-1/2 uur rond gelopen. Daarna hebben we bij Waihi op het strand gekeken en zijn we vervolgens via Tauranga weer naar huis gereden.
’s Avonds wachte ons nog een verassing een aantal familie leden van Marielle belde ons om ons welterusten te wensen.

De volgende ochtend (tweede paasdag) werden we gebeld door Marielle haar familie leden om ons goedemorgen te wensen. Deze familie leden we zullen hun namen niet noemen, zaten lekker te eten na het paaseigooi feest. Dit vonden wij natuurlijk erg leuk!
Na dit tafereel zijn we weer op stap gegaan, dit keer richting Rotorua.
We hebben een tijdje in het stadje rondgekeken en bij het meer van Rotorua gezeten. Deze stad is omgeven door vulkanische bergen en het stinkt er dan ook erg naar rotte eieren. Om een beetje van deze lucht af te zijn hadden we besloten een berg op te lopen met een mooi uitzicht over Rotorua en het meer van Rotorua. We konden onze auto redelijk ver omhoog op de berg zetten, maar moesten nog steeds een aardig eindje lopen.
Na veel gezwoeg (van Marielle) en regen kwamen we eindelijk boven op de berg.......maar helaas geen uitzicht, ja alleen maar bomen en een mast!! Dat was dus wel een beetje zuur, maar we hebben er erg om gelachen! Gelukkig hebben we hele mooie uitzichten gezien toen we weer naar beneden liepen zelf een hele mooie regenboog.

Toen we weer richting huis reden brak er een stuk kies van Marielle af.
Marielle heeft een tandarts bezoek af moeten leggen met zweet in de handen van Marielle zijn we erop afgegaan, uiteindelijk viel het allemal wel mee want zelfs de verdoving verdoven ze Goed he! Nou hebben we hopelijk alles wel zo’n beetje gehad en we hopen dat het hier ook bij blijft!

PS.
Ik (marielle) wil iedereen hartelijk bedanken voor de felicitaties voor mijn verjaardag. Ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zitten heb ik me echt wel jarig gevoeld door alle kaartjes via de mail en telefoontjes etc. Echt te gek!

• 01 April 2005 - 06:12

Moniek En Stoi-steve:

Nou zeg wat een verhaal, jullie maken mooi wat dingen mee. wij zijn blij dat jullie het naar de zin hebben.
    hier ook alles naar wens.

groeten van stoi en mona

• 01 April 2005 - 06:45

René En Diana:

Heeeeeeeeeeeeeerlijk hoor!!! Ik hoop dat ik gauw mijn andere mailadres weer vind, kun je de fotos even sturen. Ben benieuwd!
    Helemaal top om jullie gewoon ook vaak aan de telefoon te hebben. Dan lijkt het niet zo ver weg. Hé enne... Marielle, als wij komen reserveer dan maar een paar dagen (of weken is ook goed..), want ik wil daar wel eens in Hamilton te shoppen!!
    Tot gauw dikke kus
    ps Ma gaat jullie zo nog weer even mailen (grappig he..)Xxx Xxx

• 01 April 2005 - 08:29

Olga En José:

Haaaaaaaaaaai!
    Wij kregen net van Diana jullie internet adres, dat betekent dat jullie vanaf NU regelmatig gestalkt worden door ons.....helaas niets aan te doen. Mooi dat het jullie daar zo goed gaat en we zullen jullie verhalen regelmatig bewonderen op de site. Nu op naar het fotoboek......

Groetjes van ons!

• 01 April 2005 - 09:22

Siemen Vd Woude:

Zozo, ik lees het wel, het gaat daar allemaal uitstekend met jullie beide. Theo, leuk dat je daar ook weer kunt voetballen, blijf je toch goed in het ritme. Geloof dat Geel Wit jou wel een beetje mist want ze hebben al 2x op rij verloren. Met Wykels/Hallum kan het nog alle kanten op. Afgelopen zaterdag met 4-0 gewonnen van Oostergo, dus we mogen weer wat naar bovenkijken. Buitenpost en Veenwouden hebben een reuzevoorsprong. Daarna volgt Be Quick met 1 punt daarachter Trynwaldster Boys en wij staan 2 punten achter Trynwaldster Boys, onze komende tegenstander. We zijn op dit moment wel wat gehavend, zonder onze topscorer Polet en wat goeie middenvelders en verdediger. Maar ja, je moet roeien met de riemen die je hebt en dat ging afgelopen zaterdag prima. Op het werk wordt het aardig rustiger. Ben nu 3 weken werkzaam als verkoopplanner en buiten wat tegenvallers in uitverkochte rassen is het nu voornamelijk de niet te verkopen voorraden opruimen. Het weer is hier uitstekend in Nederland en de kieviten erg actief. Maar ja, de rechter heeft bepaald dat er in Friesland ook geen kievitseieren meer geraapt mogen worden, dus deze hobby kan de ijskast in. Verder is er weinig nieuws en heb ik het idee dat daar bij jullie meer te beleven valt dan hier bij ons. Oh ja Fokke Hette Nooitgedagt heeft vorige week ontslag genomen, op zich vind ik dat erg jammer. Hij kon niet meer met zijn chef en directeur door de deur!! Ik zou zeggen veel plezier en ik lees het wel weer....

Groetjes Siemen

• 01 April 2005 - 10:55

Pris En De Rest:

Haaai, leuk weer even wat te lezen...het klinkt nog steeds als een hele grote vakantie hahaha!! Ik heb natuurlijk geen enkel idee over welke familie leden jij het hebt ??? hihi

Mooi dat Mar zich toch jarig voelde!!

Kus van ons!

• 01 April 2005 - 10:58

Jaco En Patricia:

Marielle, nog van harte gefeliciteerd!!!!!! Kon gister niet op het net dus dan maar een dag later. Het klinkt allemaal super!! Ben echt jaloers. Maar ja, jullie gaan de wintertijd in en wij.... Haha. Hebben we tenminste nog iets.

Theo suc6 zaterdag en Marielle lekker shoppen!

Groetjes Jaco en Patricia

• 01 April 2005 - 12:02

Tsjitske:

Dag lieve mariel en theo,
    ik ga wel heeeeel jaloers worden nu.....
    Lekker hoor z'n luxe appartement.
    en wat ondernemen jullie veel!!!! Heerlijk allemaal. Nou het is jullie van harte gegunt hoor, geniet er maar van voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerland. groetjes en een dikke knuffel van tsjits stan en yuri

• 03 April 2005 - 17:40

Anne-marie:

hello people!
    wat een verhaal!sybren had m al uitgeprint op t werk om 'even' te lezen...
    Gister kickoff feest gehad in t Baken. Wat een feest weer, tjongejonge...
    wees maar trots op Diana en haar 'dick of the day- helm, fantastisch!! :P
    Ouderwets feestje gebouwd!
    Heel veel plezier nog en lol makuh!!
    doeiii!!

• 03 April 2005 - 19:15

Sepkje:

wat leuk dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben! Een nicht van mij isop dit moment in Australie aan het bachpacken. Daar heb ik d.m.v. e-mail ook contact mee. Erg leuk om het zo ook een beetje mee te maken
    Het is nu zondagavond 3 april. We hebben een heerlijke lentedag achter de rug met mooi weer. lekker buiten zitten en spelen dus!
    Sjoerd zijn ouders zijn van het weekend met een stel vrienden naar Zeeland. Die treffen het dus ook maar mooi!
    tot horens maar weer! groetjes Sepkje

• 03 April 2005 - 20:24

Nynke En Johan:

(Hé Sepkje, sa tref ik dy ek mar wer ris op sa'n Ynternasjonale site, ha ha)

Hé Mirella! Nog de felicitaties van "up above" of hoe je het ook maar wilt noemen.

Hebben jullie in dat luxe appartement nog plaats over voor mij? En misschien in jobje in de fabriek; whatever. Ik ben bijvoorbeeld een errrug goede toiletjuf. Laat mij maar "himmelje voor in habbekrats" en ik vermaak me wel down under. Wil je mijn "sollicitatie" bij de directie van de pompkleppenfabriek neerleggen. Oh ja, pompkleppen "himmelje" kan ik natuurlijk ook.

Groetnis út Winsum.

• 05 April 2005 - 07:12

Ed En Cloet:

He haai!
    Als we zo lezen hebben jullie het daar prima. En een elite wijk, daar horen jullie toch ook wel;-)Top dat je daar mee kan voetballen Theo, kan Marielle even rustig winkelen nl.
    We blijven jullie volgen!

• 05 April 2005 - 09:35

Marijn:

Hallo mensen leuk om al die interessante verhalen te lezen. Ik kan jullie vertellen dat ik inmiddels geslaagd ben.. ja, ja mariel met een 8!! Nu kan ik mij mooi consentreren op mijn nieuwe baan..
    Ik verheug mij op het volgende verhaal.. x-jes marijn

• 06 April 2005 - 10:40

Hé skatjes,

Ik vroeg me af of jullie al in
    Whakarewarewatangaoteopetauaawahiao(!!!) geweest zijn... Dat ligt toch bij Rotorua?!

Kuzzz

• 06 April 2005 - 10:51

Hé skatjes,

Ik vroeg me af of jullie al in

Kuzzz

• 06 April 2005 - 13:04

R&D:

Hé ik had dat berichtje vanmiddag echt maar 1x geschreven...
    Nou ja, what ever..
    Mooie foto's trouwens!!

• 06 April 2005 - 20:39

José:

Leuke foto van Theo en de regenboog hoor!Jullie zijn gewoon de nieuwe Frans Bauer en Marianne Timmer daar aan de andere kant.....wanneer zijn jullie weer in Nederland te boeken ;-))

• 07 April 2005 - 06:42

Tineke Bovee:

hei theo en mariëlle
    Ook ik lees jullie mailtjes en ben blij dat het allemaal leuk is. Linda zit nu voor 3 mnd. in Indiä, dus nu 2 sites in de gaten houden.
    groetjes Tineke

• 10 April 2005 - 16:39

De Kienstra's Nr. 10:

Dag familie Biesheuvel (zie gipsvlucht),
    Natuurlijk laten ook wij van ons horen.Zo te lezen hoeven we ons geen zorgen te maken. Alles dus naar wens, top, oke! Mooi zo.
    Hier is eigenlijk weinig te melden. Ook hier alles super.

Trouwens, de wcrollen vlogen weer laag vannacht.... En Rene, nog sterkte gewenst voor de rest van de dag.

Knuffel en flieber van Emma.
    Tot typs.

• 18 April 2005 - 14:42

Héééjjjj hoi,

die foto's van jullie nieuwe verblijf ontvangen, gaaaaaaafffff!!!!

Dikke knuf