Kerst en Oud en Nieuw!!!! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Kerst en Oud en Nieuw!!!! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud en Nieuw!!!!

Door: Marielle en Theo

22 December 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Laatste keer in 2005!!!

Daar waren we weer

Alles goed daar aan de andere kant van de aardbol? Wij hebben het hier prima naar ons zin. We kijken uit naar aankomende donderdag. Dan komt de familie van Theo aan in Auckland en blijven tot 16 januari dus dat wordt vast gezellig. Maar nu eerst maar weer een paar van onze belevenissen.We waren gebleven bij het weekend van 3 en 4 december:
Dit weekend hadden we maandags ook vrij genomen zodat we helemaal naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland konden. Vrijdags op tijd weg gereden uit Hamilton richting Pahia (Bay of Islands). In Pahia hebben 2 nachten door gebracht. Vrijdags was dus veel rijden, maar zaterdag was beter. Met een boot mee om met de dolfijnen te zwemmen. Het was prachtig weer en er waren genoeg dolfijnen. Dus een paar keer in het water geweest om met ze te zwemmen, maar ze wilden niets van ons weten en gingen er dan als een haas van door. Nou ja, het blijven wilde dieren en ze zullen wel een keer zat zijn van al die toeristen?! Rond lunch tijd van de boot afgestapt in Russel. Dit is een ander dorpje in de Bay of Islands. Daar aan de waterkant geluncht en nog wat rond gesneupt. Vanuit Russel hebben we een watertaxi terug genomen naar Pahia (15 minuten). Zondags zijn we op tijd vertrokken om richting Cape Reinga te rijden. Dit is het meest noordelijke puntje van NZ. In deze uithoek zijn hele hoge zandduinen. De duinen in NL zijn daarbij vergeleken mierentietjes. Hier komen ook de Tasman zee en de Grote oceaan bij elkaar. Normaal gesproken kun je het verschil (kleur, hoogte, enz.) heel goed zien. Maar toen wij er waren was er bijna geen verschil te zien, dus dat was wel jammer. Waarschijnlijk omdat er bijna geen wind was en er was geen verschil in het tij van beide zeeën. Na dit (niet) gezien te hebben zijn we rustig weer zuidwaards gereden naar Opononi. Daar de nacht daar gebracht in een backpackers en een andere Nederlander ontmoet, Hengeloo. Uit eten geweest en verder ’s avonds gezellig zitten praten. Maandag was het weer niet heel goed (regen). Dus veel in de auto gezeten weer terug naar Hamilton. Onderweg nog wel bij een hele grote Kauri boom (Tane Mahuta) gestop. Hij/ zij is 52 meter hoog en 14 meter in omtrek....GROOT dus. 5 uur waren we thuis en hebben we weer lekker in ons eigen bedje geslapen.
Maandag kwamen we weer helemaal voldaan thuis. “s Avonds om 9 uur werd er nog op onze duur gebonsd. En daar lag er een pakje op onze duur mat van Sint Nick (Sinterklaas). Er zaten twee chocolade letters in pepernoten en taai taai mannetjes. Echt helemaal top natuurlijk! Uit eindelijk bleek dat twee vrouwelijke collega’s van Marielle (een is getrouwd met een Nederlander) dit helemaal in scene hadden gezet. Ze hadden de spulletjes uit een Dutch shop gehaald. Later kregen we nog een pakketje van een Nederlandse Sinterklaas. Er is dus behoorlijk aan ons gedacht.

10 & 11 december:
Zaterdags hadden we een Christmas Party van het bedrijf waar we beide werken (Tyco). Om 6 uur was het verzamelen bij een collega, eerst even indrinken en daarna 19.30 naar de stad. Er was een buffet, live band en zo’n 150 mensen dus allemaal gezelligheid. Half 2 liep het naar zijn einde en zijn we nog met een collega de stad in geweest. Je kan je voorstellen dat we zondag een langzame start hadden en hebben verder niet veel gedaan.

17 & 18 december:
We hebben een gezellig weekend gehad bij Mariëlle haar baas in Auckland. Zaterdag hadden we een afscheidsfeest van hun zoon. Hij gaat in januari voor een jaar naar Engeland. Dus dat was weer gezellig. Zondags was het weer gelukkig beter en hebben in de haven van Auckland gegeten en een mooie wandeling gemaakt . ’s Avonds nog gebarbecued en we waren laat weer thuis.

Zoals we in het begin al zeiden komt Theo zijn familie over voor Kerst en Oud en Nieuw. Ze zullen eerst een paar dagen bij moeten komen en dan reizen we 2e Kerstdag af naar Wellington om de volgende dag de boot te nemen naar het Zuider Eilend. Hier zullen we rond reizen tot half januari. Dus iedereen tot dan...

WE WENSEN IEDEREEN PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GEZOND NIEUW JAAR TOE!!!!

Groeten
Mariëlle en Theo

• 22 December 2005 - 07:19

Ilse:

Hele fijne maand met de familie en hele fijne feestdagen zo in de zon..........

x Ilse

• 22 December 2005 - 08:36

Marijn:

Hmmm Kerts vieren terwijl de zon schijn.. Dan komt een kertsboom toch heel wat minder mooi uit! Maar hoe vreemd deze gewaarwording voor ons Hollanders ook is, het blijft toch gezellig. Veel plezier met de familie en hele fijne feestdagen toegewenst.

Groetjes vanuit het verre en lang niet koud genoege Holland. Marijn

• 22 December 2005 - 08:58

Femke:

Fijne feestdagen, lekker reizen en alvast een happy new year! Kus!

• 22 December 2005 - 10:19

Jaap & Susanne:

Hele fijne feestdagen en een heeeeel gelukkig, gezellig en gezond 2006!!!
    Voor de verandering geen sneeuw/wind/regen, maar zomer met kerst!:-D
    Veel plezier met z'n allen!

Liefs Jaap en Susanne

• 22 December 2005 - 13:40

Danielle, Oom En Tante:

Heel veel plezier! en hele fijne feestdagen!!!
    We horen gauw weer

dikke kus

• 22 December 2005 - 14:19

Martijn & Anneke:

Weer topfoto's jongens
    Merry Christmas And a Happy Newyear!!!!

• 23 December 2005 - 09:25

Rene En Diana:

heejj hoi!!

Ik mocht van jou Theo nu gen reactie sturen omdat we bij jullie zijn, maar ik doe het lekker toch!! ;-)
    Het is hier gaaaaaafffff!!!!!!!!!!!
    Voor iederen vanuit nieuw Zeeland prettige feestdagen en een gelukkig nieuw jaar gewenst!

Tot 2006! Liefs ons

• 23 December 2005 - 14:11

RiekjevanderMolen:

Marielle en Theo,
    Ik wens jullie namens het fitnisclubje een hele fijne kerst en een Gelukkig en Gezond 2006.

• 25 December 2005 - 16:45

Paul & Margot:

he luitjes, vanuit de NOP een hele goede kerst toegewenst. Zal eerdaags even een langer mailtje naar jullie sturen, want laatste tijd niet van gekomen (zat ook in zuid oost azie). Goeie dagen met de fam en tot horens.....
    groetjes

• 31 December 2005 - 10:23

Siprian&Marieke:

Het aftellen is begonnen... Alvast een heel happy new year toegewenst vanuit een besneeuwd NL.

Liefs en 3 kussen van ons

• 31 December 2005 - 12:42

José:

Haaaaaaaai!
    Gaan jullie vanavond ook vuurwerk afsteken? Wij wel! Alvast een gelukkig nieuwjaar daar!
    X José

• 11 Januari 2006 - 08:02

Anne-Marie:

Beter laat dan nooit:beste wensen voor het nieuwe jaar. Time flies voor jullie man! Geniet er van met de familie!
    Doeiii

• 11 Januari 2006 - 13:42

Arjen En Famke:

Ja jullie ook een geweldig en leuk 2006!! Prachtig om al jullie verhalen te lezen. Dan krijg ook altijd weer de kriebels. Wij zijn volledig in ons nieuwe huisje getrokken en zijn natuurlijk nog steeds aan het verbouwen maar het wordt steeds mooier. Groetjes Arjen en Famke