Weer een paar drukke weken achter de rug... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Weer een paar drukke weken achter de rug... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Weer een paar drukke weken achter de rug...

Door: Marielle en Theo

21 Oktober 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo iedereen,

Daar waren we weer!! Is alles daar nog goed met iedereen? Hier wel hoor. We hebben net een heerlijk lang weekend (6 dagen) in Christchurch gehad, maar dat komt later.
24 & 25 september:
Zaterdag zijn we naar de Waitomo Caves geweest. Naar de gloeiworm-grotten waren we al een keer geweest, maar nu zijn we door gereden naar een waterval (Marokopa Falls). Onderweg nog verschillende keren gestopt en wandelingen gemaakt. Op de terugweg een beetje de toeristische route genomen langs Kawhia Harbour. Zondag naar Tirau geweest. Dorpje/stadje halverwege Hamilton en Rotorua. Daar wat geshopt, gesneupt en een heerlijk kop warme chocolademelk gedronken.

1 & 2 oktober:
Dit weekend was het weer niet erg goed. Op zaterdag ochtend de Frankton market hier in Hamilton bezocht. We zitten hier nu dikke 7 maanden, maar waren er nog nooit naar toe geweest dus dit was een mooie gelegenheid. ’s Middags is Theo een rondje gaan fietsen en verder lekker niets gedaan. Zondags zijn we naar Rotorua gereden om daar wat souvenirs te kopen. We wilden al lang een Maori club (vroeger een wapen van Maori’s) kopen, maar konden geen goede in Hamilton vinden. Eerder hadden we wel een mooie in Rotorua gezien. Er op af dus.... ’s Avonds lekker uiteten geweest en ’s nachts gingen we hier naar de zomertijd. Het tijdsverschil is momenteel 11 uur. Wanneer jullie naar de wintertijd gaan is het 12 uur!!

8 & 9 oktober:
Zaterdag is Theo wezen schapen slachten. Een collega had 3 schapen lopen die geslacht moesten worden en een andere collega (Theo zijn directe collega op de verzendafdeling) doet home-kills. Hij had gevraagd of Theo mee wilde om te zien hoe dat allemaal gaat. Theo mocht zelfs helpen met het 3e schaap. Wel raar om met warm vlees te werken. In de slagerij is het het al een graad of 7. Ook nog een beetje aan het jagen geweest op wilde ganzen. Die zijn een beetje een plaag, vooral rond het huis van onze college. Marielle vond het allemaal maar niks en die is dan ook thuis gebleven.
Zondags zijn we naar een reisbureau geweest en hebben we een vakantie geboekt. We gaan 8 dagen naar Rarotonga. Dit is een Pacific Island en onderdeel van de Cook Islands.

Afgelopen (lang) weekend 14-19 oktober:
Marielle had een marketingcursus op dinsdag en woensdag in Christchurch en we hadden gevraagd of we vrijdag al mochten vliegen om wat van het Zuider Eiland te zien. Dit was geen probleem. Vrijdag vlogen we 11 uur vanaf Hamilton rechtstreeks naar Christchurch. Aangekomen zijn we eerst naar ons motel gegaan en daarna de stad maar gaan verkennen. Zaterdag was het vroeg op, want we moesten om 10 uur in Kaikouka zijn om walvissen te kijken. Volgens de kaart was het 3 uur rijden, maar in 2 uur en een kwartier waren we er al. Konden we nog wat rond kijken en eten voordat we aan boord stapten van onze Whale Watch tour. 4 walvissen, veel dolfijnen en even veel zeeleeuwen gezien. Als bonus waren we beide zeeziek, maar de trip was er niet minder om?! In Kaikoura zijn we nog naar een zeeleeuwen colonie geweest. Ze zitten echt maar 2 meter van de auto vandaan. Onderweg naar Christchurch zijn we nog bij 2 strandje gestopt om lekker uit te waaien en te genieten van de uitzichten. ’s Avonds lekker uit eten en wie komen we tegen... Marieke de Jong (Nes, Amelend). Zij is voor 2 ½ maand in NZ aan het rond touren met een vriendin en was deze week toevallig ook in Christchurch. We hebben toen nog gezellig wat gedronken met z’n vieren. Zondag hebben we een rondrit gedaan in de omgeving. Ten zuiden van de stad liggen wat bergen en vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over de stad en wat dorpjes in de omgeving. Ook zijn we naar het strand geweest en hebben zelf een uurtje in de zon gelegen (in een duinkommetje). En ja wel we zijn zelfs een beetje verkleurd! Maandags zijn we naar Akaroa gereden dit is anderhalf uur vanaf Christchurch. De rit er naar toe is prachtig en er zijn ook allemaal baaien waar het heel erg rustig en mooi is. Nou werkte het weer ook mee, want het was prachtig, echt korte broeken-weer. In Akaroa wat rond gekeken, gegeten en daarna via een touristische route weer terug naar Christchurch gereden. Dinsdag begon Marielle haar cursus en dus moest Theo er in zijn eentje op uit. Hij is dinsdags naar Athurs Pass geweest en het was echt fantastisch. Athurs Pass ligt in de Zuidelijke Alpen en is de verbinding tussen oostkust (Christchurch) en westkust (Greymouth). ’s Ochtends 7 uur weg gereden op weg naar de Devil Punchbowl Falls. Een waterval midden in de Alpen die 131 meter naar beneden valt. De wandeling er naar toe was ook weer TOP en helemaal toen het zonnetje erbij kwam. In totaal 3 uur rond gelopen. Toen door gereden naar de west kant van de Alpen. Onderweg vaak gestopt om weer een fotootje te maken van de omgeving. Ook voor het eerst een Kea gezien. Dit is de grootste alpine papagaai (46 cm) in de wereld. 8 uur s’avonds was Theo weer terug in Christchurch. Marielle en haar collega’s hadden het diner bijna op en Theo heeft hen toen nog even vergezeld voor een paar biertjes. Woensdag was de laatste dag van ons verblijf op het Zuider Eiland. Marielle had weer cursus en Theo heeft de Scienic Route 72 gereden. Het regende en miezerde de hele dag dus er was niet heel veel te zien van de bergen en uitzichten. Theo wilde naar Mount Hutt. Dat is een skigebied welke het langste open is in NZ, maar helaas was ie al gesloten. Geen snowboarden dus?! Om 4 uur moesten weer op vliegveld zijn. Moesten namelijk de huurauto weer inleveren, inchecken en nog een hapje eten. De vlucht is maar van anderhalf uur en er wordt dus geen maaltijd geserveerd. Half negen ’s avonds waren we weer thuis is ons ‘eigen’ huisje en zat dit avontuur er ook weer op.
2 dagen gewerkt en nu is het weer weekend. Een lang weekend, want maandag is het hier Labour Day en dan heeft iedereen vrij. Wij gaan een oud-collega en haar man bezoeken in Hastings (5 uur rijden van Hamilton). Zaterdag 7 uur in de morgen worden we op gehaald door een collega waar wij mee meerijden. De weersverwachtingen voor het weekend zien er goed uit, dus dat is lijkt goed te komen.

Iedere keer proberen we het kort te houden, maar jullie zien het resultaat... het is weer niet gelukt. Oke, de groeten iedereen en tot mails/horens/kijk/etc...

Marielle en Theo

• 21 Oktober 2005 - 10:25

Stefan En Moniek:

Heey,wat een avontuur zeg! Super wat jullie daar allemaal mee maken!Geniet er nog maar lekker van!!

Groetjes Stefan en Moniek

• 22 Oktober 2005 - 09:39

Femke:

Nou nou, dacht dat wij druk waren maar jullie weekenden zijn wel heel vol en vooral avontuurlijk! Ik ben vooral aan het werk in het weekend nu voor radio. Wel leuk maar ook nog even wennen...

• 22 Oktober 2005 - 19:39

Maya:

mis you,love you knuffel en een kus xxx

• 31 Oktober 2005 - 13:21

Olaf:

Hoi avonturiers,
    Gloeiworm-grotten, schapen slachten, watervallen...... jullie maken wat mee. Hier gaat alles zijn gewone gangetje. In de competitie zijn nu al twee wedstrijden van ons afgelast; nu 8 punten uit 5 wedstrijden, in de middenmood. We zijn wel uitgeschakeld voor de beker door Joure 2. Vanavond kleine reunie bij Paul met Rudie en Christiaan ter ere van Paulus zijn 27ste levensjaar. Als het goed is wordt het bij jullie voorjaar, hier wil de winter nog niet echt komen. Nu eind oktober is het nog 20 graden, korte broeken weer dus. He luitjes, ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.Groetjes.

• 04 November 2005 - 19:12

Tante Greet & M:

hoi m&t wat weer een gezellige brief jullie genieten wel naast het werk van het schitterende land zyn de friezen en de drenten al aangekomen?

• 04 November 2005 - 19:36

Greet Maurice:

foutje dit is myn eerste e.mail post vraag me niet wat ik fout gedaan heb .en maurice verrekt het om my te helpen het is hier nog steeds mooi weer wat ook een prachtige fotos van jullie vakantie alles goed met iedereen de hartelyke groeten van hier en heel veel plezier met de fam je clevere tante hihi en jedokus doeg

• 08 November 2005 - 17:44

Anne-Marie:

Hey luitjes!
    Leuke verhalen weer! Het zal daar nu wel mooi weer zijn! lekker man!
    Nog wat meegekregen van de helicopter vermissing?
    Nog een paar weekjes en het feest gaat weer los. Jullie kunnen vast ook wel de ijsbeer ontvangen, kinnen jim toch nog wat dansjes make ;)
    Ik hoorde van Di dat Theo wel op de hoogte wordt gehouden. Mooi man! Ik hoop dat het lukt met die webcam, kunnen jullie toch nog t een en ander zien!
    Afgelopen weken waren nogal hectisch op t eiland, maar daarvan zijn jullie ongetwijfeld op de hoogte. De rust is weer wat gekeerd, hoewel de mensen blijven komen alsof het zomer is! In de winkel is het wel erg rustig. Marjo en ik werken weer om het weekend, dus dan weet je het wel!Binnenkort een paar feestjes: de formerbrothers en Peter worden allemaal 50...joepie!!We zijn al wat aan het bedenken, maar het is knap lastig!!We zien wel.
    nou mensen! TOt horens!! DOEIII

• 17 November 2005 - 15:08

Diana En René:

Heejj skeetjes,

De tijd vliegt... Over 5 weken hebben we gewoon de eerste stappen op Nieuw Zeelandse bodem gezet. Sterker nog, dan hebben we de eerste nachtelijke uurtjes daar al te pakken..!!
    Ik heb er zo'n zin in :-) Wat gaan de maanden dan snel he? Eerst nog even héél veel drukte in de salon en nu voor de Advent-ure Run. We komen al in de buurt van de 1500 lopers.. Gaat goed!
    Het is hier nu 'rete-slecht' weer, dus maar weer verder dromen van het mooie weer daar over een paar weekjes..

Tot gauw (kan ik nu echt zeggen..) Liefs R&D