Sinterklaas-Lente-Kerst?! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Sinterklaas-Lente-Kerst?! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Sinterklaas-Lente-Kerst?!

Door: Marielle en Theo

28 November 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi, hoi allemaal,

Hier weer eens een berichtje van ons. We hopen dat alles daar nog goed gaat? Marielle heeft een koudje te pakken en is op haar keel geslagen (hoesten en een kikker-stem), maar verder gaat hier alles prima.
Net bezoek gehad van 2 ooms en 2 tantes van Marielle en dat was reuze gezellig!!! Op de terugweg zijn ze echter in Kualalumpur gestrand. 1 van de ooms zakte in elkaar op het vliegveld en moest naar het ziekenhuis. Nu 6 dagen later gaat alles goed en we hopen dat hij deze week weer door mag vliegen naar Nederland samen met de rest van de ooms en tantes.

Maar nu eerst onze andere belevenissen. We waren gebleven bij het weekend van 22-23 oktober. Dit weekend was het Labour weekend en dat hield in dat we een dag extra vrij hadden op maandag. Dit weekend gingen we naar Hastings op bezoek naar een ex-collega en haar man. Ze zijn daar een eigen bedden winkel begonnen. We zijn samen met een andere collega er naar toe gereden. Zaterdags werden we om 7.00 uur op gehaald voor de rit naar Hastings die zo’n 4 uur rijden is. Onderweg gestop in Taupo voor een bak koffie. Vanaf Taupo is er maar 1 weg naar Napier/ Hastings en toen wij langs wilde werd hij net afgesloten. Het had veel geregend en er waren landverschuivingen geweest die de weg blokeerden?! We moesten terug of om rijden. We hebben het laatste gedaan. In plaats van 4 uur hebben we nu 7 uur gereden om er tekomen. Een schrale troost is dat het altijd een mooie omgeving is en het dus niet snel verveeld?! Zondags naar een Jan van Genten kolonie geweest. Met 3 trekkers en wagens er op af. Onderweg vertelde ze van alles over de natuur en de geografie van het land. Op de terugweg hadden we weer geluk?! Een Mega landverschuiving kwam naar beneden zo’n 100 meter voor de eerste trekker. Het leek heel spectaculair, maar we konden niet verder en moesten de trekkers achterlaten. We moesten 45 minuten lopen naar het eerst volgende punt waar andere trekkers ons weer konden oppikken. Door het opkomende tij wij we wel een beetje nat geworden. ’s Avonds uit eten geweest naar een wijnmakerij en hebben er daar nog lang over gepraat en eigenlijk ook wel gelachen. Maandags Te Mata Peak bezocht. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over Hasting en de wijnmakerij waar we de avond er voor waren wezen eten. Daarna zijn we via Napier, waar we hebben geluncht, weer terug naar Hamilton gereden. Terug hadden we gelukkig geen problemen met landverschuivingen.

29 & 30 oktober:
Een paar weken geleden was Theo 3 lammen/ schapen wezen slachten en vrijdagavond hebben we daar heerlijk van gegeten. We waren namelijk uitgenodigd bij de collega die de slachting had gedaan. Hij en zijn vrouw hadden een heerlijk lamroast gemaakt. Na het eten een paar potje ping-pong en pool gespeeld in hun garage. Gezellig avondje gehad. De volgende ochtend hadden we weer vroeg (7.30 uur) afgesproken om te gaan snorkelen met een andere collega. We gingen op zoek naar Paua-schelpen en kreeft en dat hebben we gevonden. Om 12.30 uur waren we weer terug bij het huis van de collega. Daar aangekomen hebben we een heerlijke lunch genuttigd: reepjes Paua met ui, knoflook, etc plus een kreeft... HEERLIJK. Je kan je voor stellen dat ons broodje pindakaas op zondag een beetje teleurstellend was na twee van de top maaktijden.

5 & 6 november:
Marielle haar oom en tantes waren donderdag geland en waren dit weekend nog bij ons in huis. Zaterdags zijn we met z’n zessen naar Rotorua gereden en naar een park geweest genaamd Whakarewarewa. Je hebt daar geisers, modderbaden, maar ook een kiwihuis waar een echte kiwi rondloopt plus een maori dorp. Daar laten ze wat zien hoe de Maori’s vroeger leefden en ze doen er zang en dans. In Rotorua ook uiteten geweest en daarna weer op pad naar Hamilton. Die zaterdag was het ook Guy Folks day. Deze man probeerde in de 18de eeuw het Engelse parlement op te blazen maar dat ging mis en blies zichzelf op. Om dit te “vieren” steken ze deze dag vuurwerk af en dat hebben wij dus ook gedaan!!!

12 &13 november:
Dit weekend niet weg geweest. De ooms en tantes kwamen terug van hun trip naar het noorden van het Noorder Eiland. Ze sliepen weer een paar nachtje bij ons voor dat ze weer door gingen op weg naar de Coromandel.

19 & 20 november:
Weer een rustig weekend gehad. Zondag uiteten geweest op een radarboot met de ooms en tantes. Deze vaart op de Waitomorivier hier in Hamilton, maar we waren nog nooit mee geweest. Maandag vierde Leen Veltman (1 van de ooms) zijn verjaardag hier en we hadden een BBQ beloofd. Helaas regende het, maar we hebben ge-BBQ. Onder de carport achter de auto uit de wind en regen. Dinsdag 22 november zijn de ooms en tantes weer vertrokkrn richting NL.

26 & 27 november:
Afgelopen weekend zijn we met 2 collega’s (John en Sue) naar Hahei in de Coromandel geweest. Daar zaten we in een vakantiehuisje bij het strand. Vrijdags naar het werk naar Hahei gereden (2 uur rijden). Toen we aankwamen begon het te spatten en het is niet meer droog geweest tot zondag ochtend en het waaiden behoorlijk (windkracht 7-8). Zaterdag dus veel in de auto rond gereden om toch wat dingen te bekijken en in Whitianga lekker geluncht. Thuis gekomen hebben Theo en John de regenjas aangetrokken om toch nog een natte wandeling gaan maken en het was prachtig maar wel koud. Zondag was beter: droog en de wind was ook veel minder. Uit bed gekomen, ontbeten en meteen naar Cathedral Cove. Wie weet ging het weer regenen (maar het bleef droog). Thuis geluncht; strandwandeling gemaakt bij Hahei; huis schoongemaakt; nog een kopje koffie gedronken in een cafeetje in Hahei en toen naar huis (Hamilton)

De mensen op Ameland een hele goeie Sunneklaas toegewenst en we horen natuur graag jullie verhalen en een paar fototjes is ook altijd leuk!!!

Nou dat was het dan wel weer. Oogjes dicht en snaveltjes toe en tot de volgende keer maar weer.

Groetjes Marielle en Theo

• 28 November 2005 - 07:24

Diana En René:

O, als ik dit lees begint het behoorlijk te kriebelen, nog 3 weekjes..!! Wat jammer voor jullie van de Corromandel. Het is daar zo mooi... Wij hadden het toen in Hahei en naar Cathedral cove erg heet weet ik nog (toch Jeltje?!). Heb je nog wel wat mooi weer besteld voor over 3 weken? Ik heb het wel aangevraagd ;-) :-) Lekkerrrr in de zon met kers en oud nieuw, lijkt me heel apart!

Lievies, cu soon!! (bel jullie van de week nog ff.)liefs xxx

• 29 November 2005 - 10:58

Femke:

Wat een avonturen weer! Helaas komen wij niet meer die kant op. In ieder geval niet wanneer jullie er nog zijn ;-) Ik hoop ooit wel natuurlijk! Stoere foto's ook weer. Fijne kerst enzo alvast mochten we geen 'contact' meer hebben! *f

• 04 December 2005 - 14:44

Anne-Marie:

Hey meensen van het goede leven :D Wat een mooie verhalen weer! leuk foto's ook. Kunnen we nog even zien hoe jullie eruit zien. Gister weer een top avond gehad in de lichtboei met -"want als ik haar zie, dan moet jij je nodig scheren"- zwarte lijst, fantastisch!!VEEL te druk BTW!! Maaar goed wij tellen hier af en jullie ook al bijna volgens mij. Time flies...
    Heel veel plezier de komende weken met jullie familiebezoekjes en we horen vast wel weer wat mooie verhalen!! groetjes!!

• 05 December 2005 - 20:04

Ineke:

Hoi, hoi,
    Pa en Moeke zijn weer heelhuids thuis! Wat een toestand. 6 weken zijn ze weggeweest, maar nu gaat het goed! morgen 6/12 gaat randal met pa naar het lab van het ziekenhuis, hij mag het ziekenhuis zelf niet in ivm de ziekenhuisbacterie. Het bloed wordt weer gecontroleerd en de medicijnen worden er dan weer op aangepast. Gelukkig hebben ze heel erg genoten van hun vakantie bij jullie op/in nieuw zeeland! Doei groetjes Ran en Ien

• 10 December 2005 - 09:29

José:

Hallo! eindelijk weer eens een berichtje van mij, schandalig dat ik zo weinig van me laat horen!! Het gaat heel goed met jullie als ik het zo lees, mooi zo! Was wel een beetje geschokt door de slachtactiviteiten van Theo en de daarbij horende foto....dat kan mijn tere hartje niet aan hoor!!!
    Sunneklaas was hartstikke gezellig, zou jullie ook wel wat foto's willen laten zien, maar ben echt beide avonden mijn toestel vergeten (dochter van een fotograaf, dan heb je dat...;-))
    Vandaag is de adventurerun, hoop dat Diana het hééél goed gaat doen! Jullie daar nog heel veel plezier en tot over een klein tijdje dan maar, eind feb komen jullie toch weer???
    XXX José

• 19 December 2005 - 09:07

Marijn:

Hoi, hoi,
    Zo te lezen gaat het nog geweldig daar. Wat gaat de tijd toch weer snel, voor je het weet is er weer een jaar om. Valt de zomer al een beetje in, of moeten jullie het nog doen met druilerig weer?? Hier wil de winter nog niet echt zijn intrede doen. Het is meer herfst dan bijna kerst. Maar we blijven hopen op die sneeuwbui voor komend weekend. Vanuit Groningen, alvast fijne feestdagen en een voorspoedig 2006.

Groeten Marijn

• 20 December 2005 - 07:03

R&D:

Heejj hoi,

Half 1 bootje, dan komen we eraan!!! We hebben er 'zin an' Hebben jullie de zon besteld voor donderdag? Ik heb de bikini namelijk in de handbagage ;-)

Nou, dan echt tot héééél gauw!!

Kus en knuffels kom ik jullie zo brengen...

xxx xxx xxx xxx René en Diana