De lente is in zicht! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu De lente is in zicht! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

De lente is in zicht!

Door: Marielle en Theo

22 Augustus 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi, hoi allemaal,

We hopen dat alles goed gaat met iedereen en dat iedereen een fijne vakantie heeft gehad.
Hier in NZ gaat alles nog op rolletjes!!! Het is al weer een tijdje geleden sinds ons laatste bericht, maar hier dan eindelijk weer een update. We moeten eerst weer eens kijken waar we vorige keer waren gebleven....

Oke, het weekend van 23, 24 juli. We zijn toen naar Taupo en Mt Ruapehu geweest. Eerst zijn we naar de Huka Falls gereden. Dit is een breede waterval waar gemiddeld 220.000 liter water per seconde naar beneden valt. Daar wat rondgelopen en foto’s gemaakt en toen door naar het stadje Taupo om te lunchen. Taupo zit aan een een groot meer (Lake Taupo), dus daar ook nog even een kijkje genomen. We zijn toen weer in de auto gesprongen en op weggegaan naar de sneeuw op Mt Ruapehu (2797 meter). Toen we Hamilton vertrokken was het weer prachtig, maar toen we op de berg, in de sneeuw, stonden had zich een dikke wolk rond de top gevormd. Geen uitzicht dus. We hebben toen maar wat in de sneeuw “gespeeld” en foto’s gemaakt. Dit is namelijk 1 van de filmlocaties van Lord of the Ring. We daarna maar weer richting Hamilton gereden.
De week erop zijn we vrijdags met het werk te bowlen geweest. Beiden hebben we een paar strikes gegooid. Dat was dus lang niet slecht. Zaterdag zijn we met een collega te vissen geweest. We zouden eerst van af het strand, maar daar werd niks gevangen dus zijn we naar de haven van het stadje (Kawhia) gegaan. Geen grote vissen gevangen , maar toch 2 snappers, 2 mullet (haring) en 1 spotty. We hadden een mooie dag uitgekozen dus dat scheeld. We hoorden dat de jongens van Geel Wit 1 minder geluk hadden. Zondags te shoppen geweest en werden we nog even verrast met een telefoontje vanaf het Midzomerfeest.
’s Avonds uiteten geweest te ere van ons 6 jarig jubileum samen.: )

Eerste weekend van augustus niet veel speciaals gedaan. Zaterdag heeft Theo weer eens voor het eerste gevoetbald. 3-1 winst en ook nog gescoord, dus dat was wel lekker. Marielle was thuis gebleven en had de hele middag lekker in de zon gezeten achter ons huisje. Zondag spullen gekocht voor Marielle haar pottebak-cursus.Ja, ja Marielle doet hier een 8 weken durende pottenbak-cursus.
Het weekend erop hebben we de verjaardag van een collega/ vriendin gevierd. We gingen uiteten naar een arabisch restaurant (Sahara) en we moesten op de grond zitten rond de tafel. Was heerlijk eten, maar we waren het er over eens dat we toch de voorkeur geven aan een tafel met stoelen. Na het eten zijn we de kroeg in gegaan om rugby te kijken (All Black vs Wallabies(Australie). De tri-nations zijn hier momenteel aan de gang. Dan spelen Nieuw Zeeland, Australie en Zuid-Afrika allemaal 2x tegen elkaar. Op het moment ziet het er naar uit dat de Sprinboks gaan winnen. Zondags zijn we naar Raglan naar het strand geweest. Marielle had even behoefte om de zoute zee lucht te snûven....nou ja dat was het plan. We waren nog geen 5 minuten op het strand of er kwam een dikke bui over waaien. Hierdoor raakte ook een kitesurfer een beetje in de problemen, maar zijn maten hebben hem geholpen om uit het water te komen. Nou we waren dus snel op het strand uit gekeken we zijn toen maar naar het dorpje gereden. Wat rond gekeken en een lekkere warme kop chocolademelk genomen.

Afgelopen vrijdag hadden we een midwinterfeest. Dit hield in dat we met de hele fabriek + kantoor gingen eten en drinken. Het eten werd klaar gemaakt door 3 mannen van Fiji en de manier waarop ze het klaar maakten heet: Lovo. Eerst maakten ze rivierkeien heet in en vuur. Als de stenen heet genoeg waren werd het hout er tussen uit gehaald en werd het vlees (voornamelijk kip en varkensvlees), dat in zilverfolie was gewikkeld, in bult op de stenen gestapeld. Dit werd afgedekt met bananenbladeren, kool en nat gemaakte jute. Dit moest 2 uur “stomen”. Het was echt heerlijk. Helemaal met eigengemaakte salades van een collega!!! Zondags zijn we naar Thames geweest. Dit is het begin van de Coromandel. We wilde graag naar een vogeluitkijkpost, maar dat viel nog al tegen. We hebben toen nog wat langs het water gelopen en zijn daarna verder gereden naar de andere kust. Hier zijn veel mooie strandjes en die hebben we dan ook bezocht. Voornamelijk schelpen gezocht en van het uitzicht genoten!!

Groetjes en liefs
Theo en Marielle

• 22 Augustus 2005 - 11:48

Susanne:

Heeyy!

Tjee wat ziet dat er allemaal mooi uit!!:-D
    Theo in de sneeuw...wijst je weer even op het feit dat jullie echt aan de andere kant van de wereld zitten!
    Hier is het echt een rotzomer geweest, maar gelukkig hebben Jaap en ik nog wel een weekje zon meegepikt op Tenerife!:-)
    Nog twee weekjes en dan begint \'t leventje weer,...moet ik weer aan de studie:-S
    Ze missen je wel Theo met voetbal: afgelopen zaterdag weer met 0-4 verloren...Hahah
    Heel veel plezier, helemaal nu het mooie weer voor jullie aanbreekt!
    En werkse nog!!

Liefs!

• 22 Augustus 2005 - 12:06

Femke:

Het ziet er daar nog wel winterachtig uit hoor ;-) Maar goed, hier is het meer herst dan zomer geweest... Jullie hebben daar tenminste echte seizoenen! Mariel, hoop dat je m'n mail nog gelezen hebt en alle foto's hebt gezien. Tot mails weer!

• 22 Augustus 2005 - 13:48

René En Diana:

Heeeejjjj Hoi,

Wat een contrast, op de ene foto dikke sneeuw en op die strandfoto stralend blauwe lucht...
    Hmmm heerlijk!!
    Ik hoop dat wij ook nog wat mooi weer zullen treffen bij jullie over 4 maandjes. (het schiet al mooi op!!!! voor je het weet is het zover!!)

Tot gauw :-)

Liefs D&R

• 28 Augustus 2005 - 11:53

Stefan En Moniek:

Wat een prachtige foto's zeg! Aan jullie verhalen te horen vermaken jullie je prima, das goed te horen.Wij zijn inmiddels al weer 2 weken aan t werk.De vakantie lijkt al weer heel lang geleden.Maar we hebben het heel mooi gehad, met lekker weer!Genieten jullie nog maar lekker daar!En Marielle, veel succes met het pottenbakken!

Liefs Stefan en Moniek

• 03 September 2005 - 17:48

Anne-Marie:

Hai!
    Hoe is het nou?
    Hier is alles toppie!Mooi weer gehad afgelopen week en ik was VRIJ ;) heerlijk weekje vakantie gehad, echt super. Dit weekend Nesserkermis, dus vanavond maar even een feestje meepikken.Maandag weer beginnen,zal zwaar tegen gaan vallen!
    Geniet ervan daaro en tot...
    Groetn!!

• 19 September 2005 - 22:50

Diana:

Heej Theo en Jelle,

Afgelopen weekend geweldige triatlon gehad. Het weer was goed, de organisatie, de vrijwilligers, het publiek, en ook mijn eindtijd nog!!! :-) Ik ga het jullie allemaal nog mailen, maar dat doe ik morgen ff.
    Vond het zo leuk, was zo blij, wilde het nog even aan jullie laten weten...

Doegie, tot gauw!!

Kuzzz R&D