4 1/2 maand in NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu 4 1/2 maand in NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

4 1/2 maand in NZ

Door: Marielle en Theo

17 Juli 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo iedereen,

hoe is het daar aan de andere kant van de wereld? Hier gaat het nog steeds prima! Vorige keer waren we geschreven dat we naar de Fieldays (17-06-05) zouden gaan. Vrijdags zijn we daar dus naar toe geweest. Dit hield in heel veel: slenteren, trekker, auto's, motoren, houthakken en zagen, (veiligheids)kleren, dieren en de verzorging daarvan en ga zo maar door. Je kan je wel voorstellen dat Theo zich daar heeft vermaakt. Zondags zijn we naar een hydro-dam (Karapiro) geweest net buiten Hamilton en hebben we een mooie wandeling gemaakt op Mt Maugatautari. Hier is een reservaat waar ze inheemse dieren weer opnieuw willen gaan introduceren. Vanaf deze berg had je een prachtig uitzicht op het Karapiromeer. Gedurende de week moest Marielle voor de 4e keer in 4 maanden naar de tandarts. Er was weer een stukje van een kies afgebroken en een klein gaatje die ook gevuld moest worden. Ze had een beste verdoving. De hele linkerkant van het gezicht was lam inclusief de tong.
Het weekend erop zijn we lekker in Hamilton gebleven. Marielle is voor het eerst hier naar de kapper geweest. Wassen en een hoofdmassage zitten hier gewoon bij de prijs in. Niet slecht hè!! 's Avonds zijn we naar een café in de stad gegaan om daar de eerste (van de 3) rugby testwedstrijd te kijken tussen de All Blacks en de Lions. Allblacks hebben uiteindelijk alle 3 de wedstrijden gewonnen. Na de wedstrijd nog even op stap geweest. Eerst even indrinken en The Lounge. Toen naar Diggers, een gezellige Engelse bar met live muziek. Afpilsen in de Cazbar waar ook live muziek was. Zoals je dus kunt lezen was het zeer gezellig en dat moest Theo zondag bekopen met een katertje. De bank was dan ook zeer geliefd?!?!? Eigenlijk was het heel jammer want het was die dag prachtig weer. En op het moment hebben we helaas niet zo heel veel mooie dagen.
Het eerste weekend van juli moest Theo zaterdags eerst werken van 6 tot 10 en 's middags moest hij voetballen met het 2e. 7-0 winst en 2x gescoord. Was wel weer eens lekker om een hele wedstrijd te spelen en ook nog te winnen. 's Avonds weer in de kroeg rugby gekeken, maar verder niet echt op stap geweest (de vorige kater nog in gedachten; hihi). Zondag lekker aan het shoppen geweest en 's avonds gegeten bij collega's. Hun zoon voerbalt ook bij Melville (de club waar Theo ook voetbalt).
Vorig weekend zijn we naar de Taraweravulkaan geweest bij Rotorua. Deze vulkaan was in 1886 tot uitbarsting gekomen en had ton 7 dorpen van de aardbodem geveegd. Om er te komen moesten we met een jeep 25 minuten omhoog hobbelen. Was op zich wel lachen, want we zaten met een Maori, Spanjaar, Italiaanse en 5 Amerikanen in de Jeep en iedereen zat in zijn eiegentaal wat te brabbelen. Helaas was het weer niet heel erg goed. Toen we 's ochtends opstonden scheen de zon in Hamilton, maar hoe dichter we bij Rotorua kwamen hoe meer bewolking er ontstond. Rond de vulkaan, op 1111 meter, hing een dikke wolk dus het uitzicht was zozo. Met onze gids zijn we helemaal van de rand van de krater naar de bodem van de vulkaan gelopen. Doordat het bewolkt en regenachtig was had het ook wel weer iets mystieks. Aan het einde van de tour klaarde het toch nog iets op dus konden we toch nog van het uitzicht genieten. Al met al zijn we 4 uur onder de pannen geweest en het was prachtig.
Dit weekend was 1 van de slechtste weekenden heel heel regen en harde wind, dus niet veel gedaan. Zaterdag heeft Theo 2-0 verloren met het eerste en zondag wezen shoppen. Zaterdagavond hebben we Lord of the Ring, Return of de King gekeken. Hadden we beiden nog niet gezien en een collega had hem thuis liggen.

We wilden ook even laten weten dat we blij zijn met het contact dat we met iedereen hebben (kaarten email telefoon).
De afgelopen weken hadden we telefoontjes met leuk/geweldig/top nieuws degene die we bedoelen weten nu wel dat we het over hun hebben.
Echt helemaal geweldig, bedankt allemaal : )

Nou we laten het hier eerst maar weer eens bij. Er zit weer een drukke werk week aan te komen en verder hebben we nog geen plannen voor de aankomende weekenden. Maar zien wat het wordt...

Heel veel groeten en tot....

Theo en Marielle

• 17 Juli 2005 - 12:17

René En Diana:

Ja, TOP nieuwtjes allemaal he... Hé-le-maal goed!!! ;-)

Gauw weer ns even webcammen.. is ook errug leuk!!! Tot heel gauw,

dikke knuffel

• 17 Juli 2005 - 12:50

Riekje:

Hallo Marielle en Theo,
    Hier de groetjes uit Leewuarden. Marielle je moet van de hele fitnesploeg de hartelijke groeten hebben.Hier gaat alles goed, we zijn na de laatste les met elkaar uiteten geweest en even op het terras gezeten.
    Jullie hebben weer van alles beleefd. Nog twee weken werken en dan heb ik vakantie, we gaan naar Madeira heb ik zin in. Tot horens.Groet Riekje

• 18 Juli 2005 - 09:04

Femke:

Hi girl!

Goed om weer wat avonturen te lezen. Heb telkens meer zin om naar N-Z te gaan maar helaas nog niks geregeld. Had het er nog met m'n moeder over. Kan ook met haar komen natuurlijk! Dikke kus van ons!

• 18 Juli 2005 - 18:05

Tante Greet:

fijn dat jullie het zo goed hebben, ik schrijf nog. tot horens

• 19 Juli 2005 - 10:29

Ignatia:

Dus Nieuw Zeelandse winter! Haha, hallo Marielle en Theo ik lees dat alles goed gaat met jullie, op een paar tandarts bezoekjes na. Daar kan ik over mee praten. Ik hoor van Maya het een en ander over jullie en het klinkt allemaal erg goed. aan de foto's te zien vermaken julli je prima en wonen in een mooie omgeving daar. NZ bestaat dus niet alleen uit schapen:)
    Hier is het lekker weer en hebben we net drie U2 concerten achter de rug waar de media nogal vol van was. Je kent het wel, de beruchtte komkommer tijd is weer aangebroken. Ik wens jullie nog veel woon en werk plezier daar aan de andere kant van de wereld en geniet ervan.
    De groeten van Ignatia en de rest van de family veltman.

• 19 Juli 2005 - 10:46

Arjen:

Hoi Als ik jullie verhaal hoor over de prachtige natuur en belevenissen die jullie allemaal moet ik mijn beeld van Nieuw Zeeland toch maar eens aanpassen. Wij gaan over drie dagen voor drie weken naar Ijsland en hoop ook veel prachtige natuur te zien en wij gaan misschien ook wel naar een borrelende vulkaan!!! Bono had Greenpeace uitgenodigd om voorlichting te geven aan het U2 publiek, vandaar dat ik voorlichting heb gegeven over de bomaanslag 20 jaar geleden op de rainbowwarior in Nieuwzeeland en dat we nog steeds een kernwapen vrije wereld willen en daarna mochten we het prachtige concert zien. En morgen surfen!! Zo je hoort het wel ik vermaak me wel. Heel veel plezier en je krijgt ook de groeten van Famke!

• 24 Juli 2005 - 16:47

Jaap W En Paul Vd W:

He hallo

Mooi dat het goed gaat met jullie en leuke dingen beleven, houden zo!

Ff t volgende:

Aanstaande zondag 31 juli is er natuurlijk weer de vi va visdag van het eerste elftal, en uit de statistieken is gebleken dat een ene T. Brouwer ook een aantal wedstrijden heeft meegespeeld en zelfs gescoord, erugg bedankt voor je inspanningen tot dusver.
    traditie getrouw is het pieren steken om zaterdag 18;00 (nederlandse tijd)tegenover de piraat en begint de visdag om 13:00(weer nl tijd). Uiteraard is er voor rest van de dag het een en ander geregeld en we sluiten af met een barbeque. bij deze zijn jullie van harte uitgenodigd, maar in dit geval zullen jullie het waarschijnlijk niet halen.
    We hopen daarom dat theo (en natuurlijk mariel ook) op zondag toch ff proberen wat te vangen zodat deze vangsten mee genomen kunnen worden bij de prijzen verdeling (bewijs wel meeleveren in de vorm van een foto?). uiteraard worden er foto 's gemaakt en naar jullie gestuurd.

voor de rest nog veel geluk en plezier en tot binnenkort voor het verslag van de vi va visdag!!

MVG
    Organistie vi va visdag

• 26 Juli 2005 - 09:02

R&D:

Hoi lievies,

willen jullie even iets voor ons checken?
    Kijk even of het water bij jullie in het putje linksom wegspoelt... ;-)
    Daar waren we benieuwd naar hihihi...

We horen het nog wel!!

Liefs xxx

• 26 Juli 2005 - 09:04

R&D:

Sorrie, bij vorige bericht afzender vergeten...

Dat waren wij natuurlijk,

xxx René en Diana

• 26 Juli 2005 - 18:39

Anne-Marie:

Hey mensen!!
    Volgens mij gaat t niet goed in huize metz!!de kriebels slaan toe :p
    Maar goed...
    T gaat weer de goeie kant op hier :)
    Bedankt voor de leuke mail, altijd leuk om die mooie verhalen te horen!!
    Geniet r nog ff van tussen de drukte door!!
    tot mails!!GRoetjes!!

• 03 Augustus 2005 - 15:04

Marieke:

KUTWEER hier...

• 17 Augustus 2005 - 11:08

Marijn:

hheeeeeyy people aan de andere kant van de wereld. Hoe ist leven? We hebben hier echt zomer.. ahum! Ik ben trouwens wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek aangevraagd door R&D..!! Kunnen jullie ook een mooi fototje vanjullie hoofden op de site zetten dan kan ik zien of jullie ook veranderd zijn..:. Hier verder alles ok. Het leven als werkend man bevalt prima. Tot horens, groeten Nijram