Het is winter! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Het is winter! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Het is winter!

Door: Marielle en Theo

14 Juni 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Eens even kijken waar we moeten beginnen met schrijven….
We hebben sinds de laatse keer niet heel veel bijzonders gedaan. Het is hier winter dus het weer is niet zo geweldig. Veel regen en het kan ’s ochtends wat koud zijn (-2) maar geduurende dag kan de temperatuur weer oplopen to 16 graden. Wat ons erg opvalt is dat mensen hier het gras maaien in de winter. En dat ook al is het wat kouder je heel veel verschil hebt in de kleding die de mensen aan hebben. Sommige blijven in korte broeken lopen en weer anderen lopen met dikke winterjassen en mutsen op. Volgens ons is er ook nog een midden weg maar goed! Het is hier ook niet zo vroeg donker als in Nederland en als we om circa 7 uur naar het werk toegaan is het ook alweer licht. Dus dit is een leuke meevaller. Als jullie de langste dag hebben over een week hebben wij de kortste dag alweer gehad. Verder is Theo aan het voetballen en helaas hebben ze de laatste paar wedstrijden verloren. Als ze winnen krijgen ze 20 dollar uitgekeerd hahaha best grappig, maar tot nu toe heeft dat niet zo veel opgeleverd. In het weekend van 4 juni hadden we een lang weekend. Maandag 6 juni was hier een vrije dag, ze vieren hier dan Queens Birthday. In dat weekend zouden we naar de Coromendel naar een beach huisje van een collega. Maar omdat Theo niet helemaal fit was en de weersvoorspellingen niet goed waren zijn we thuis gebeleven. En wat bleek!! Het was schitterend weer, de zon scheen en het was aangenaam warm. We hebben hier Piet Paulusma nodig!!! Zondags zijn we dan ook naar Rotorua geweest, we hebben daar lekker gebadderd in de Polynesian Spa pools. Rotorua ligt in een groot vulkanisch gebied en de Polynesian Spa pools zijn dan ook gevuld met heel erg heet grondwater en dit wordt door koud water afgekoeld. Er waren een aantal baden van 38 graden tot 42 graden en we haden uitzicht op Lake Rotorua. Nadat we uitgebadderd waren hebben we nog bij de lake gelopen, je ziet doordat het een vulkanisch gebied is regelmatig stoom uit de putten langs de weg komen. ’s Avonds hebben we in een gezellig restaurant in Rotorua gegeten. Afgelopen weekend hebben we eer een geweldige rugby wedstijd gezien NZ Maori vs Lions ( British& Irish). We konden op het laatse moment nog via de baas kaarten kopen, we hebben eerst wat bij hem thuis wat gedronken en toen zijn we met hem en zijn vrouw en wat vrienden richting het stadion gegaan. Het was echt een leuke spannende wedstrijd en voor het eerst sinds tijden (1930) hebben de NZ Maori ’s gewonnen van de Lions met 19-13 en de sfeer was top! Na de tijd zijn we nog met de vrienden van onze baas (complete vreemdelingen) de kroeg in geweest. Zondags hebben we eerst uitgeslapen en daarna lekker gefietst langs de rivier die dwars door Hamilton heen gaat.
Helaas is onze internet verbinding niets geworden we waren genoodzaakt om het abonnement op te zeggen. Dit omdat ze al twee maanden geleden beloofd hadden alles voor elkaar te maken. We zijn nu over gestapt op een andere profider. We zullen zien wat die voor ons kan betekenen. Dit kan dus betekenen dat we iets traag zijn met het versturen van email!! Dat is trouwens niet het enige wat altijd goed werkt. Zondag avond waren we lekker aan het lezen was ineens alles pikkedonker. Wij natuurlijk lamjes zoeken, gelukkig hadden we ook nog kaarsjes. Ze zeggen dat het stroom eigenlijk nooit uitvalt, maar dit is anders wel al de tweede keer dat het gebeurd. Gelukkig duurde het dit keer maar een half uur. We zullen dus maar wat meer kaarsjes inslaan voor het geval het weer gebeurd.
Dit weekend heeft Hamilton de grootste Agro/bosbouw beurs in openlucht (the Fieldays) en donderdag gaat Marielle uit eten met de vrouwelijke collega’s en daarna naar de theaterstuk The Full Monty.

Verder hopen we dat alles goed gaat met iedereen en we mailen hopelijk gauw!!

• 14 Juni 2005 - 06:31

Pris En De Rest:

Hai Hai, leuk weer wat van jullie te horen!!
    We hebben hier ook steeds rotweer, maar ze voorspellen voor dit weekend erg warm weer. En dat is nou net het weekend dat het voor mij even niet hoeft hahaha. Rondje Ameland is zaterdag en het zou gunstiger zijn als het dan niet TE warm is. Maar goed, zo hebben we altijd wel wat te klagen en is het toch nooit goed ;)

Toch gek idee, dat bij jullie winter is en bij ons de zomer nog moet starten. Ben blij dat jullie het nog steeds naar de zin hebben. Nou, ik zie dat het al weer bijna half 9 is...rennen dus..de kids moeten weer naar school!!

Dag dag, dikke kus van ons allemaal!!

• 14 Juni 2005 - 06:35

René En Diana:

Vervelend zo'n winter met 16 graden...
    Wij zouden nu zomer moeten hebben, maar bij ons is het kwik ook nog niet boven de 16 graden uit gekomen. Ze hebben ons beloofd (Jawel.. Piet Paulusma!!!) dat het vanaf vandaag zomer wordt. We zullen zien.
    Komend weekend Beachrugby festival!!!
    We beginnen donderdag met early-birds-night. Jullie horen het allemaal nog wel!!!

Liefs van ons ;-)

• 14 Juni 2005 - 09:54

Moniek En Stoi:

Hey hallo, dus het is winter geworden bij jullie. nou zo`n winter wil ik hier ook wel. maar nu eerst de zomer.
    En ja hoor ik (Stoi) heb vanaf vandaag vakantie en ja hoor de zomer is begonnen. heerlijk!!! dus nog steeds prima naar het zin. goeie zaak. wij ook. komend weekend weer naar Apeland, zal ik (Stoi) de boel weer f op stelten zetten en reneetje (je weet wel--> geheimagent)pushen om diana ten huweluijk te vragen. hebben we weer een reden voor een feestje. als jullie terug komen. nou weer genoeg gelult. have fun en de groetjes van Moniek en Stoi

• 15 Juni 2005 - 12:22

Arjen:

Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Wij gaan ook naar wat kouder gebied in de zomer namelijk ijsland. Met mij gaat het goed nog 2 weken en dan heb ik zomervakantie. Met Famke gaat het ook uitstekend en we hebben er zin om te verhuizen. Blijf lekker genieten! groet Arjen en Famke

• 20 Juni 2005 - 15:01

Marieke:

Hey theo en marielle,
    t'is hier ietsje warmer... alles goed op aruba. mail snel weer! Liefs

• 21 Juni 2005 - 06:44

Diana:

Hé hoi, nou het Stoi niet gelukt hoor...
    Geen aanzoek! Ze hebben het wel "lichtelijk proberen aan te sturen.." maar geen kans hihi ;-)
    Wel een geweldig weekend gehad, ik mail het jullie allemaal nog. We hebben in ieder geval goed gepeeld. En we hebben zowel donderdag, vrijdag, zaterdag als zondag de derde helft gewonnen!!!
    xxx

• 26 Juni 2005 - 16:47

Ilse:

Hey,

Super lekker weer hier bij ons....
    Was vanochtend nog in Nijmegen en zag het even somber in....maar op Ameland is het natuurlijk superlekker weer.
    Nog 1 weekje werken en heb vakantie....afscheid nemen maar weer. Spreek jullie snel en veel plezier..... x

• 28 Juni 2005 - 10:05

Marijn:

Hey people,
    Zoals bij jullie de winter invalt begint hier de zomer. Al blijft het een beetje schipperen met het weer. We hebben weer een prachtig rugby weekend gehad. We hebben echt super gespeeld. 22'ste van de 63, niet gek toch! Hoe gaat het verder daar, bevalt het werk nog een beetje?? Volgende week eindelijk Bul uitreiking. De afsluiting van weer een periode. Ik denk dat er maar even een mooi feetsje aan vast geplakt moet worden :)!!

Cheers marijn

• 15 Juli 2005 - 21:45

Anne-Marie:

Hey kiwi's!!
    Hoe is het daar met jullie? ben erg benieuwd naar nieuwe verhalen :)
    Ik hoor het wel weer.. Wij genieten inmiddels van prachtig zomers weer..heerlijk...
    Hey, werk ze en tot...