een up-date - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu een up-date - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

een up-date

Door: Marielle en Theo

17 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

He allemaal,

Ja, ja we weten dat het hoog tijd werd voor een up-date. Maar de tijd vliegt hier!
We hebben alweer heel wat gedaan, in het weekend van 23 april hadden we een lang weekend. Maandag 25 april is een nationale vrije dag in Nieuw Zeeland, ze noemen het Anzac day. Dit is een soort herdekingsdag voor de soldaten die omgekomen zijn tijdens een oorlog. Theo heeft eerst op zaterdag gevoetbald Marielle is toen op haar nieuwe mountenbike naar het voetbalveld gefietst want het was heerlijk weer.
Zondags ‘s ochtends zijn we richting New-Plymouth gereden we hadden een doos vol eten mee en hebben dan ook onderweg bij een mooi uitzicht punt lekker gegeten. ’s middags zijn we naar ons eindoel gereden dit was Mt Taranaki ook wel Mt Egmond genoemd. Op de berg was voor het eerts weer sneeuw gevallen het was er dan ook wel een beetje koud. Op een bepaald punt konden we niet meer verder met de auto, maar niet heel ver daar vandaan was een 18 meter hoge waterval (Dawson falls). Hier zijn we naar toe gegaan en omdat het net een beetje gesneeuwd had was het een beetje drekkig. Maar goed een beetje wandelaar kan daar wel tegen. Voordat we naar de waterval liepen hadden we nog een prive show gezien van een piloot die aan het stunten was met zijn vliegtuig. Volgens ons was dit voor een vliegshow tijdens Anzac day, het was dan ook erg leuk om te zien.
’s Avonds hebben we overnacht in de Sunflower Lodge, gelukkig hadden we ‘s ochtends al geboekt, want ze hadden ’s avonds geen kamers meer vrij. We zaten vlak bij de zee en voordat we in de stad zijn gaan eten zijn we gaan wandelen langs de boulevard. Het eten was goed op de verotte mossel na die Theo bijna had op gegeten. Hij kon niet zien dat het verot was want er zat een laagje .......omheen. Gelukkig is hij er niet ziek van geworden.
Op Anzac day zijn we vroeg opgestaan om nog even in het dag licht te genieten van de zee en de zon. Om tien uur zijn we weg gereden, we zijn helemaal langs de kust om Mt Taranaki gereden. Uiteindelijk moetsen we natuurlijk weer naar het noorden richting Hamilton. We zijn over de Forgotten world High way gereden, dit is een fantastische rit. Heel veel bergen en mooie uitzichten. De weg was soms erg slingerig en Marielle was dan ook als bijrijder af en toe misselijk, zo’n 8 km was gravel road, puur natuur!!
We waren ’s avonds half 6 weer thuis.
Die hele week was het erg druk, en Marielle had alweer een tijdje last van haar gerepareerde kies. Zij is dan ook voor een wortel kanaal behandeling geweest want het was onstoken. Naar de behandeling knapte het gauw op, helaas moet er nu wel een kroon op de kies en dat gaat weer geld kosten natuurlijk. Maar ja wat moet dat moet.

In het weekend van 30 April hebben we niet zoveel gedaan op zaterdag heeft Theo weer gevoetbald. Zondag s ochtens hebben we de weg gelopen naar het werk, deze gaan we de komende weken fietsen. Theo mag dit jaar een mountenbike lenen van een collega. Tijdens het lopen kwamen we een collega tegen van het werk. Ze vroeg of we op de terug weg wat kwamen drinken en dit hebben we dus ook gedaan. ’s Middags even de stad in geweest.

In het weekend van 7 mei was het heel erg mooi weer, vlakbij het voetbal veld zit een meer en toen Theo moest voetballen heeft Marielle lekker bij het meer gezeten en gewandeld.
Zondags zijn we naar Wairere Falls (150 meter)gegaan om dit keer ook de waterval van dichtbij te zien. De vorige keer hebben we hem alleen maar van de weg af gezien.
Het was nog al een wandel tocht, eerst 45 minuten naar de eerste uitkijk post en toen nog een keer 45 minuten om helemaal boven bij de waterval te komen. Er waren niet echt wandelpaden het was gewoon over stenen heen lopen en over boom stronken en het was af en toe behoorlijk stijl, maar dit is juist het mooie er van. Bij het eerste uitkijk punt hebben we even gepauzeerd en van het uitzicht genoten. Omdat we toch naar boven wilden zijn we “snel” verder gelopen. Boven op de berg was een lief rustig stroompje waarvan je niet zou verwachten dat er zo’n waterval uit voort zou komen! Bij de waterval aangekomen leek het net of het regende, alleen was dat niet het geval het was het water dat door de wind weer omhoog stoof. Na een tijdje dit alles te hebben bewonderd zijn we weer naar beneden gelopen (2x 45 minuten). Dit heeft Marielle wel geweten ze had 3 dagen flinke spierpijn en last van de knie. Maar goed dat moet je er dan maar voor over hebben.

Afgelopen weekend zijn we weer naar een rugby wedstrijd geweest Chiefs vs Highlanders. Dit was weer een spectakel, de waves gingen rond en de blikjes en andere atributen vlogen door de lucht. De Chiefs hebben de wedstrijd gewonnen met 31 – 8.

Deze week is het gewoon weer werken we hebben nog niets voor aankomend weekend gepland maar dat zien we nog wel. Het internetten thuis wil nog niet echt lukken maar er komt schot in de zaak.
Wij hopen dat het goed gaat met iedereen !!!

Heel groeten en liefs vanuit NZ Theo en Marielle

• 17 Mei 2005 - 08:13

Diana:

Dus jullie zijn nu on-line. Bericht kwam net binnen toen ik op de computer zat!
    Ik zal het nu eerst even lezen, tot gauw!! kuzzzz Diana;-)

• 17 Mei 2005 - 08:54

Femke:

Wauw, wat een leuke verhalen weer! Wat zijn onze weekend dan saai, ha ha! Maar goed, wij hebben dan ook niet van die fantastische natuur zoals daar. Ik krijg telkens meer zin om een reis naar N-Z te boeken maar of dat gaat lukken dit jaar... Ik ga van 4 t/m 14 juni voor m'n werk naar Curacao (wat een rotbaan he ;-)) dus wel een leuk tripje in het vooruitzicht. En dan in augustus waarschijnlijk nog een weekje Ibiza met vrienden. (tja, je moet toch wat!) En in het najaar misschien weer een tripje voor m'n werk, dit keer Turkije als alles doorgaat. Dus of N-Z er nog inzit dit jaar. Hoop van wel natuurlijk maar we zien het wel. Live life to the max Mariël en... Always look on the bright side of life! Fijne motto's :-) Dikke kus!

• 17 Mei 2005 - 11:05

Tsjits En Stan:

Hallo helden,
    wat een avonturen zeg, is het niet onwijs eng om over die glade stenen te lopen?
    En pas aub op met al die enge dingen jullie zijn beide brokkenpiloten ik hou mijn hart vast.
    Maar goed jullie moeten natuurlijk wel genieten en zo te lezen doen jullie dat ook volop.
    Ik kijk al weer uit naar de volgende update. Het is zo leuk om te lezen!'
    nou tot horens en lekker blijven schrijven en genieten
    dikke kus tsjits en stan

• 17 Mei 2005 - 11:40

Pris En De Rest:

Leuk leuk, het klinkt nog steeds als een vakantie!! Ben het wel met Tsjits eens hoor, pas maar op daar, brokkenpiloten hahahaha.

We bellen snel weer eens.

Liefs Pris en de rest

• 17 Mei 2005 - 12:43

Marijn:

OOOOO, wat een heerlijke tijd hebben jullie daar!! Het klinkt als een grootte vakantie... of wordt er ook nog wat geleerd? Maar zoals jullie zeggen de tijd vliegt inderdaad. Nog even en dan is het ook hier weer zomer. Verder gebeurden hier weining spectaculaire dingen in Holland. Zodra er wat spannends gebeurd melden we dat natuurlijk gelijk..!! Groeten Marijn

• 18 Mei 2005 - 18:21

Paul & Margot:

He luitjes,
    hier ook alles goed. De verhalen klinken allemaal positief. En zo af en toe een kreet / naam welke wel bekend voorkomt,dus dat is wel leuk. Zal eerdaags weer eens mailtje sturen met wat meer verhalen.
    have fun......

ps. theo, als je bij je oude baas (die met die grote A) was gebleven, dan was je er heel hoogst waarschijnlijk uitgemikt, dus goeie keuze om die kant op te gaan!

• 19 Mei 2005 - 07:17

Mo And Stoi!!!:

hey goeie zaak, wat een gave dingen allemaal. zo te lezen hebben jullie het hardstikke naar jullie zin.
    t lijkt wel een grote vakantie. kan niet beter. hier in holland ook alles naar wens.

groetjes en tutsjes van mo and stoi!!!

• 30 Mei 2005 - 09:51

Marijn:

Hey zijn jullie al op de hoogte van skibe? En zo ja hebben jullie ook de mogelijkheid om dit te gebruiken.. Dan kunnen we misschien een keer bellen via de comp..Verder alles naar wens? Groeten marijn

• 01 Juni 2005 - 15:12

Ilse:

Hey

Wat ontzettend gaaf dat jullie zoveel kunnen ondernemen in de weekenden. Ik ben net terug van twee schoolreizen en dat was ook geweldig....verder een beetje drukjes met rapporten, musical enzo.. Stuur binnenkort even een uitgebreider mailtje.

Dikke x

• 05 Juni 2005 - 14:30

De Kienstra's:

zozo, hij gaat weer fijn daar. mooi dat t zo lekker gaat. En ja.... hoe maak je zo'n berichtje nu vol? Marijn heeft gelijk, aan deze kant van de werled gebeurt eigenlijk niet veel bijzonders. En eh Marijn, hoe is ie met jou? Zien we je pas weer als de feest-periode aanbreekt?

Theo en Marielle, veel plezier, fun, succes, lol, enz, enz.

board in de wax, wekkers uit en tot snel

• 05 Juni 2005 - 15:24

Laura:

He luitjes!

Leuk jullie verhalen te lezen! Ik heb een hele tijd niet op internet gezeten vanwege de verhuizing. Vandaar dus een late reactie van deze kant! Wij zitten inmiddels in ons nieuwe huis. Alles is opnieuw behangen en geverfd. Helaas duurt het nog 10 weken voor de nieuwe meubels komen. Beetje bij beetje klussen we nu wat door. Het wordt echt heel mooi! verder gaat alles gewoon z'n gangetje. Ben blij dat jullie het daar naar de zin hebben. Het ziet het er echt heel mooi uit op de foto's!!! Oma en opa hebben trouwens de brief ook ontvangen, ze vonden het heel leuk!
    Nou hier laat ik het eerst maar bij. Tot de volgende keer! Dikke kus Laura

• 10 Juni 2005 - 10:03

Anne-Marie:

Hey Kiwi's!!
    Alles goed daar?Ik kijk wel weer een beetje uit naar nieuwe avonturen...
    Nog een weekje en de gekte begint hier!!Afgelopen zondag 3 wedstrijdjes tegen Leeuwarden gespeeld en gewonnen!!Jippie!!We speelden lekker en hadden natuurlijk dikke lol.Zaterdag spelen we 7 wedstrijden. We zitten in een redelijke poule,maar wordt toch bikkelen. We zien t wel, lekker ballen en veel plezier maken...
    Verder heb ik weinig nieuws,het weer laat het een beetje afweten. Gister mooi, nu weer regen :s niks an!
    Hey, geniet ze en tot snel hopen we :) Dooeeiii!

• 12 Juni 2005 - 16:22

Marije:

Hé hallo,was jullie even kwijt. Zo te horen nog steeds allemaal fantastisch daar. Geniet er van en dikke kus.
    Marije