Zucht wat is het fijn om weer hier te zijn :) - Reisverslag uit Whatawhata, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Zucht wat is het fijn om weer hier te zijn :) - Reisverslag uit Whatawhata, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Zucht wat is het fijn om weer hier te zijn :)

Door: Marielle

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Whatawhata

De nachten zijn nog steeds niet super geweldig. Kyra slaapt wel lekker door alleen wij zijn 4 uur wakker en dan af en toe een knippertje voordat Kyra om 7 uur weer wakker is. Maar ach wat geeft het we zijn in Nieuw-Zeeland.

Zaterdag 15-02 en het weer is zonnig maar door een koel windje niet super warm maar lekker aangenaam. We starten de ochtend erg relaxed en hebben met onze Nieuw-Zeelands familie koffie en ontbijt buiten op het terras. Door het geluid van de cicadas en de zon hebben we gelijk een vakantie gevoel. :) Verder in de ochtend gaan we nog te zwemmen in het zwembad van de buren Maria en Steve en de hun hond Jack. Deze mochten we wel gebruiken en het zijn zulke lieve mensen dat Kyra al helemaal verwend is. Na een laat ontbijt zijn we met zijn allen richting Raglan gegaan. Dit is een van de beste surfspots van NZ. Daar hebben we een beetje op het (zwarte) strand gezeten. Het is zwart vanwege de hoge ijzer concentratie die er in zit. We hebben een beetje geshopt en lekker geluncht en op plekken geweest die we nog niet eerder hadden bekeken. Dit is het voordeel als je met locals op pad gaat.

Op de terug weg hebben we Kyra (en Shane) de Bridal Veil Falls laten zien. Dit was redelijk bereikbaar met rolstoel. Onderweg nog veel mooi natuurschoon gezien. Kyra was overigens meer onder de indruk van de bloemetjes dan van de waterval zelf ;)

In de namiddag waren we weer thuis en hebben we heerlijk gegeten met als toetje de cocosnoot/rabarber cake van Laura. (Jammie)

16-02
Vandaag rustig aan omdat gisteren voor Marielle de boel al inspannend genoeg was. Weer met een lekker ontbijtje begonnen (pannenkoeken) en daarna maar weer even kort douchen. Het douchen is hier erg kort vanwege het droge weer. De meesten hebben hun eigen watervoorraad. Ze vangen regenwater op en dit wordt gefilterd. Nu het weinig regent raakt deze voorraad een beetje op. Dus het is onder de douche...douche uit.... inzepen en weer douche aan om af te spoelen.
Met zijn allen weer naar het zwembad van de buren en heerlijk spelen in het water. Het was 28 graden vandaag dus een beetje afkoeling kon geen kwaad. Kyra is hier al helemaal thuis en vind het heerlijk om buiten te spelen en te tekenen. Ze wil hier eigenlijk wel wonen zei ze vanavond nog. Wij doen regelmatig het spelletje cubs en dat werkt ook behoorlijk op de lachspieren. (blokjes om gooien) Kortom het is hier heerlijk...

Morgen gaan we een dag naar Mount Maunganui (ook weer naar het strand) en schelpen zoeken voor Kyra. Marielle wil eigenlijk wel daar naar de hot pools voor de stramme spieren. Maar we zullen zien wat morgen ons weer brengt.

• 16 Februari 2014 - 13:17

Ilse:

Wat geweldig om te lezen! Jullie zijn weer helemaal te plak ;)
    Lekker genieten van alles! Liefs Ilse, Sierd, Jelte en Jasmijn

• 17 Februari 2014 - 09:15

Aly:

Fijn te lezen en te zien op de foto's dat jullie zo genieten. Once in a lifetime reis. Nog heel veel plezier!!!. Groetjes, Aly

• 17 Februari 2014 - 10:17

Wikje:

Wat is het leven toch mooi!
    Enjoy! X

• 17 Februari 2014 - 21:35

Gelske:

Leuk om te lezen en ook de foto's te zien. Wat ziet het er daar mooi uit!!! Maar lekker van genieten!!! Xxx ♡

• 19 Februari 2014 - 07:05

Danielle:

Hoihoi!

Heerlijk zeg!! Geniet ervan lieve schatten!!
    Dikke kus van ons allen!!

• 19 Februari 2014 - 11:18

Peter En Marleen:

EEEEEJ!!!!

Veeeeel, heeeeel veel plezier en geniet van de tijd daar! Waardevolle tijd!