Thuis :) - Reisverslag uit Mantgum, Nederland van theomarielle - WaarBenJij.nu Thuis :) - Reisverslag uit Mantgum, Nederland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Thuis :)

Door: Marielle

15 Maart 2014 | Nederland, Mantgum

We zijn nu een paar dagen thuis en de jetlag is er nog altijd..maar goed dat hoort er gewoon bij.

We zijn dinsdag 11 februari om 9 uur richting Auckland gegaan. We hadden al voor een gedeelte afscheid genomen van de familie Mason. Shane en Luke waren maandagavond voor een paar dagen vertrokken en Linda en Laura waren nog thuis. Afscheid nemen is niet leuk en wij zeggen dan ook tot de volgende keer en see ya :)

Hamilton-Auckland is zo ongeveer 1-1/2 uur rijden en we waren dan ook om 10.40 uur op Airport Auckland. Mooi op tijd om onze tijdelijk o zo mooie en comfortabele auto weer in te leveren. Op het vliegveld aangekomen eerst maar ff checken waar we de bagage in moeten leveren. Omdat je met rolstoel aankomt worden gelijk allemaal mensen op gepiept om je te assisteren. Ja het is waar...het gebruiken van een rolstoel tijdens vliegen heeft zo zijn voordelen ;) We rijden zo voorbij alle lange rijen van de douane en worden geparkeerd bij een loket waar dan weer een douanebeambte zit. Daar worden onze paspoorten gecheckt en we mogen weer verder. De assistent meneer brengt ons vervolgens weer op de route en kunnen we nog even wat last minute shoppen. Voordat we vliegen nog maar even wat eten. Tenminste we hadden wat besteld maar naar een half uur wachten komen ze melden dat alles op is en dat ze niks meer kunnen geven behalve een refund!..Na ja zeg had dat even eerder gezegd. Toch nog wat gegeten bij een ander tentje wat overigens genoeg had. :) Maar omdat het allemaal wat langer duurde waren we net op tijd om te boarden. Want omdat je minder valide bent mag je ook als eerst boarden. De vlucht naar Singapore duurt 10 uur en we vermaken ons met films en met spelletjes. Voornamelijk doen we memorie en ik zie wat jij niet ziet. gelukkig zijn er ook genoeg Disney films voor Kyra en vermaakt ze zich uitstekend. Na bijna 8 uren vliegen vraag je je toch af waar je inmiddels bent en check je de flightdata op tv....chips zeg, we zijn net Australië over...pff dus zolang vliegen en zo groot is Australië....Nog twee uren maar die "vliegen" zo voorbij.

Op Singapore hadden we een goede landing en hier moesten we 5 uren wachten voordat we kunnen boarden voor de vlucht naar schiphol. Om de tijd door te komen zijn we bij de winkeltjes langs gegaan en hebben heel lang koffie gedronken. Heel lang omdat dit lekker zitten betekende...nl een hele fijne hang bank. Even tandenpoetsen, fb checken whatsappen en weer als eerste boarden bij gate B1 richting Schiphol.
De tweede gedeelte van ons vliegreis hebben we wat meer ruimte bij de benen. Helaas zit er voor Theo een vrouw die ziek wordt en dus ook meerdere malen over haar nek gaat. Met gevolg dat Theo zo'n beetje de hele reis in een zure lucht heeft gezeten.

Aangezien Kyra al 22 uur wakker is zit ze nog geen 5 minuten in de stoel en ligt ze al te slapen.De cadeautjes die ze mocht open maken zodra we in de lucht waren was ze allang weer vergeten. Zelfs het opstijgen heeft ze niet mee gekregen. Helaas voor ons kregen we eerst eten en drinken aan boord en konden we zelf niet gemakkelijk de slaap vatten. We hebben uiteindelijk maar twee uurtjes slaap gehad. Kyra lag met haar hoofd op mijn benen en met haar benen op Theo zijn schoot. Zodra ze wakker was waren wij natuurlijk ook wakker. Gelukkig heeft Kyra toch 5 uren geslapen...nu nog 8 uren vliegen te gaan. Deze wederom met spelletjes en filmpjes vol gemaakt. Eindelijk landen we om 06.30 uur woensdag ochtend op schiphol.
Ook daar gaat het een stuk sneller als je minder valide bent :) Nadat we controles hebben gehad en de koffers hebben toch nog maar een bakje koffie voordat we naar huis rijden!

We komen na 37 uur reizen om 10.15 uur aan in Mantgum en het is een mooie dag. Zonnetje schijnt maar het is hier toch koud! Brrrr We hebben het gered om tot 19.00 uur wakker te blijven maar nadat Kyra op bed is gegaan gaan we zelf ook! Kan niet eens herinneren dat ik het kussen geraakt heb. De volgende ochtend werden we allemaal 8 uur wakker!

Nu we weer terug zijn komt er officieel toch een einde aan deze fantastische vakantie. Het was een mooie/ emotionele tijd met veel oude herinneringen (die terug zijn gekomen) en veel nieuwe herinneringen. Deze mooie en waardevolle vakantie hebben we maar in de pocket! Op naar ons volgende avontuur :)

PS....Yoehoe heb het gedaan!!!! Mijn doel die ik, nadat ik uit het ziekenhuis kwam, mezelf heb gesteld!! Toptoptop dat pakt niemand mij weer af!!!! sorry maar dat moest ik nog even gezegd hebben ;)

• 16 Maart 2014 - 23:40

Gelske:

Welkom thuis!!!!!! Nog maar effe bijkomen en vooral nagenieten van jullie topvakantie!!!
    En je hoeft je niet te verontschuldigen hóór! Het is fantastisch dat je je gestelde doel behaald hebt!!!!!Topper!!!! ♡ xxx