Vliegen van Schiphol naar Auckland - Reisverslag uit Whatawhata, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Vliegen van Schiphol naar Auckland - Reisverslag uit Whatawhata, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Vliegen van Schiphol naar Auckland

Door: Marielle

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Whatawhata

's ochtends dinsdag 11-02 om 5 uur op staan om vervolgens om 6 uur in de auto te zitten op weg naar schiphol. De koffers en alles stond al klaar dus dat was ontbijten de laatste dingen nog in de handbagage en we konden weg. We waren dan ook netjes om 8 uur op schiphol langparkeren. Koffers handbagage en rolstoel (haat/liefde verhouding) eruit en met de bus waren we zo bij terminal 3 en stonden dus ook om half 9 in te checken. Het mooie van rolstoel is dat je toch wel een voorkeursbehandeling krijgt en je zo de rij voor paspoort controle voorbij rolt :) O en voor de nieuwschierige onder ons de koffers waren lang niet boven maximale gewicht :) Om half 11 was het eindelijk zover en gingen we richting de startbaan. Kyra vond het allemaal prachtig en giebelde er op los tijdens het stijgen want het kriebelde zo in haar buik. Ook tijdens het vliegen heeft ze zich heel goed gedragen en heeft ze eigenlijk niet een keer gehuild of "vervelend" gedaan. De stewardesswn vonden ook dat ze het zo goed had gedaan en zelfs passagiers gaven haar een compliment bij het verlaten van het vliegtuig in Singapore. Deze vlucht duurde 12 uur en we waren wel toe om even lekker op een bed te liggen.Het was tenslotte al half 11 's avonds Nederlandse tijd en Kyra had zelfs de hele landing niet mee gekregen want ze lag al lekker te slapen :) Gelukkig hadden we voor 12 uren een transithotel geboekt om even lekker tot rust te komen. Wat ook zo lekker is dat je even heerlijk kunt douchen voor je weer aan volgende 10 uur durende vlucht begint.

Op woensdag 12-02 om 14.00 uur (nedelandse tijd) vlogen we van Singapore naar Auckland. Ook dit verliep spoedig en hebben tijdens de vlucht een uurtje kunnen slapen. Kyra daarentgen heeft heerlijk 3 uren geslapen. Dat is voor haar heerlijk en voor ons ook :). We landen om 24.00 's avonds nederlandse tijd (12 uur 'smiddags NZ tijd) Nieuw Zeeland loopt dus 12 uur voor op Nederland. En als je dat lastig vindt...Kyra vroeg steeds hoelaat is het nu bij Timo (die woont in Florida)...pfff vraag maar aan papa was mijn antwoord ;) Op het moment van touch down had ik even een emotioneel momentje.
Tjonge heb al weer een doel bereikt :) Ook al dacht men 4 jaar geleden dat er uberhaupt niet weer wat van mij terecht zou komen ik ben hier toch mooi maar weer! Het is gelukt al vraag niet hoe maar toch!

Na strenge douane controle waar je als "minder valide" ook sneller doorheen rolt :) stonden we om 13.30 uur bij onze (lees heuuullee) grote auto.

Vervolgens zijn we zo zonder kaart naar Hamilton gereden maar had van mijzelf geen herkenning (ga er vanuit dat ik te moe ben een een soort brainfreeze heb) alles ging aan mij voorbij en weinig werd opgeslagen. Gelukkig wist Theo alles en voelde voor hem ook heel gewoon om aan de andere kant te rijden. Eindelijk kwamen we om 15.30 na kort contact met vrienden (oud collega) aan bij plaats van bestemming. Onze vrienden waren nog aan het werk maar de sleutel lag onder de mat bij voordeur.
Ze wonen vlak bij Hamilton in een plaatsje genaamd Whatawata. Het is heerlijk om hier weer te zijn en ook zo mooi :) Door het lange reizen verloopt niet alles soepel en het praten wil niet goed. De coordinatie in mijn tong voor praten is lastig en is enorm vermoeiend.

Om 20.30 zijn we allemaal naar bed gegaan en we zijn de nacht heerlijk slapend door gekomen. Kyra lijkt niet last te hebben van de 12 uur verschillende tijdzone.

Vandaag 14-02 (ongeveer 25 graden) werden we verrast door een leuk valentijns chocolade roos en zijn we even Hamilton in geweest want Kyra wilde slippers :) Ook zijn Theo en Kyra te zwemmen geweest in het zwembad van de buren.
Zelf heb ik het nog steeds niet heel ruim alles doet me zeer en heb nogsteeds een "zwaar gevoel" in mijn hoofd door alle prikkels. Heb dan ook een uur op bed liggen rusten. Het praten gaat wel alweer een stuk makkelijker. Dus nog een paar dagen rustig aan doen en dan ben ik er vast weer ;)

Hoop dat alles goed met jullie is en probeer gauw weer een update te doen groetjes

• 14 Februari 2014 - 08:30

Nico:

Hoi Theo, Mariëlle en Kyra, wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. En wat goed dat Kyra zo ontzettend lief is geweest tijdens de grote reis. Tijd om te genieten van een fantastische vakantie. Totaal niet jaloers!!! Gr. Nico

• 14 Februari 2014 - 10:17

Ineke:

Geniet ervan luitjes! Door jullie foto's en verhalen wil ik ook graag een keer naar nieuw zeeland!
    Groetjes Ien

• 14 Februari 2014 - 10:43

Arjen:

Hoi Marielle, Theo en Kyra,
    Met tranen in mijn ogen heb ik jullie bericht gelezen! Wat fantastisch dat jullie het ook allemaal echt doen. Marielle ik hoop dat je weer je rust terug vindt en dat je snel weer kunt genieten en Theo en Kyra geniet van al het moois, heerlijk 25 graden en een zwembad en een prachtige omgeving.
    lieve groet Arjen

• 14 Februari 2014 - 12:45

Astrid & Walter:

Hi Marielle, Theo en Kyra,
    Wat mooi om te lezen dat alles zo goed is verlopen. Voor Marielle is het natuurlijk bijkomen na zo een lange reis en zoveel indrukken. Begrijpelijk en ook mooi om dat te beleven na alles wat jullie, ook als gezin,
    hebben meegemaakt. Goed uitrusten allemaal en dan genieten van alle moois en natuurlijk het mooie weer.
    Happy Valentines day!!
    Liefs van ons
    Walt en Astrid xxx

• 14 Februari 2014 - 15:37

Chantal En Johann :

Wat fijn dat jullie eindelijk weer in NZ zijn aangekomen en dit keer met Kyra ( voor haar was het natuurlijk ook allemaal erg spannend ). En voor jou was het natuurlijk ook weer een hele "reis" ... Ik kan niet wachten om al je verhalen te horen als jullie weer terug zijn. Op de foto's die je mij appte zag ik al dat jullie je zeker niet gaan vervelen en dat het er echt fantastisch mooi uitziet daar. ( beetje jaloers toch wel )
    Geniet van al het moois om jullie heen en de lieve mensen daar die natuurlijk heel erg blij zijn jullie weer te zien. Geniet van het t mooie weer en geniet vooral van elkaar! Jullie hebben het verdiend. ♥

Liefs
    Chantal en Johann

• 14 Februari 2014 - 15:50

Wytske:

fijn dat jullie een goede reis hebben gehad maar lekker uit rusten . daarna lekker genieten en herinneringen ophalen .25 graden is beter dan wind kacht 9a10 heb het fijn met elkaar

• 15 Februari 2014 - 13:48

Gelske:

Hé Marielle, Theo en Kyra
    wat fijn dat de vliegreis zo goed en soepel verlopen is. Helemaal super van Kyra, toppertje!! Leuk om zo jullie avonturen mee te beleven. Kan bijna niet wachten tot het volgende verslag. Geniet ervan daar en pas goed opjezelf. Groetjes, dikke knuffel en xxx ♡
    liefs Gelske

• 15 Februari 2014 - 17:10

Pa En An:

hee lieverds, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Nu een paar dagen goed uit rusten en dan lekker gaan genieten van het land en jullie vrienden daar en het lekkere weer; hier stormt het weer eens.
    Hier is alles o.k. knuffels van ons

• 16 Februari 2014 - 00:13

Marten:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen in NZ :-)
    Het zal ongetwijfeld heftig voor je zijn geweest. Dat kan ik wel wat opmaken uit je verhaaltje.
    Ik wist niet dat ze in Nieuw Zeeland ook "dubbele" namen hadden ( Je noemt Whatawata). In Australië zijn ook veel van die dubbele plaatsnamen, van oorsprong van de Aboriginals.

Vandaag ben ik bij het feestje van Eelke en Monique geweest waar we o.a. de molen aldaar hebben bezichtigd. Daarnaast nieuwe leuke mensen ontmoet. Wat ik ook altijd erg leuk vind.

Nou doei en heeeeel veeeeeel plezier en de groeten aan Theo en Kyra.

Groet Marten Andringa