Het is fantastisch :) Sorry maar het is echt zo :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Het is fantastisch :) Sorry maar het is echt zo :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Het is fantastisch :) Sorry maar het is echt zo :)

Door: Marielle

01 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mmm het is alweer een tijdje geleden en weet niet zo goed waar ik beginnen moet. Maar begin maar weer waar ik geëindigd ben.

Vrijdag 21-02 hebben we nog een dag in Rotorua doorgebracht met wat souvenir shopping en een bezoekje in het park. Dit is niet een gewoon park zoals wij dit in Nederland kennen. In dit park zijn er verschillende borrelende modderpoelen en vijvers waar het water zo heet is dat er stoom afkomt. Het is een hele rare gewaarwording waar ik mij meerdere malen afvraag waarom je hier zou willen wonen. Waar de aarde zijn uitlaatklep heeft en waar het af en toe stinkt naar rotte eieren.( Kyra vertaalt dit naar worstjes op de BBQ ;). Soms zie bv op de stoep dat er borrelend water probeert de oppervlakte te bereiken. Ook zie je dit meerdere malen gewoon in de tuin waar mensen huis hebben staan. BRRR. De manier waarop zij dan antwoorden vind ik wel begrijpelijk. Wij Nederlanders zijn immers een beetje raar omdat we onder water niveau leven ;) Zo'n thermale stad en park hebben ook wel weer zijn voordelen. Zo kun je heerlijk pootjebaden in een voetbadje dat speciaal is aangelegd in het park. Gelukkig hebben ze veiligheid hoog in het vaandel staan en bouwen ze wel hekken om de vijvers en modderpoelen :)

Vrijdagavond waren we weer veilig en wel thuis bij de familie Mason en hebben we daar nog rugby gekeken (Chiefs vs Crusaders) eerste wedstrijd voor ons en natuurlijk hebben de Chiefs gewonnen ;)

Zaterdag 22-02 zouden we eerst naar vrienden maar die belden af ivm ziekte...dus hebben we rustig aan gedaan en van de gelegenheid gebruik gemaakt om even rond te toeren in onze heuulllee grote auto door Hamilton. Even kijken waar we gewoond hebben en waar we vaak heen gingen voor boodschappen etc. Het was super leuk en er kwamen toch weer een aantal herinneringen naar boven. (the movie is starting to come back to me ;)

Eerst had ik denk ik een beetje een overload aan prikkels dat het niet allemaal binnen kwam. Had iedere keer zo'n gevoel van dit heb ik eerder gezien maar kon het niet plaatsen. Hetzelfde als je een film zit te kijken en je bij bepaalde scenes hebt van...dit komt me bekent voor heb ik deze film nou eerder gezien of niet? En aan het eind heb je dan jaaa...ik had deze film al gezien...misschien herkenbaar maar zo voelt het ongeveer.

's avonds besloten we de familie Mason mee uit eten te nemen. Ze doen zoveel voor ons het is eigenlijk een beetje te gek. Ook de buren Maria en Steve meegenomen en het werd een leuke en gezellige avond.

Ook zondag 23-2 rustig aan gedaan en zijn 's middags nog naar vrienden Daryl and Gemma gegaan. Heerlijke bbq gehad en Kyra heeft lekker gespeeld met Addison en Flynn. Zo leuk om te zien hoe de kinderen met elkaar spelen ondanks ze elkaar niet begrijpen qua taal. Het was erg leuk om hun weer een keer te zien in levende lijven.

Maandag 24-02 een behoorlijke reis (5 uren in de auto) voor de boeg. We gaan naar het noorden toe richting Pahia in the Bay of Islands.
We hebben een leuk onderkomen (family room) op de Haruru Falls Resort.
Uiteindelijk kwamen we er om 17.00 uur aan. Kyra en Theo gingen meteen even naar het zwembad. Hier kon Kyra haar energie even kwijt nadat we zo lang in de auto hadden gezeten. Even later gingen we Pahia in om te eten..we wilden eigenlijk wel op de pier eten.....met het gevolg dat we in onze korte zomerkleding op slippers een chic restaurant binnen liepen. Haha maar wie A zegt moet ook B zeggen...;) Uit eindelijk viel het reuze mee want toen we eenmaal zaten zagen we meer slippertjes onder de stoelen vandaan komen. Had het moeten weten in een land waar sommige mensen eigenlijk ook gewoon s avonds in de pyjama naar de winkel gaan :)

Dinsdags 25-02 hebben we Kyra beloofd om dolfijnen te gaan bekijken...dus een dolfijnen cruise geboekt en gedaan. Het was gelukkig een mooie dag met weinig wind dus ook weinig deining op zee. We zagen veel bezienswaardigheden onderweg, alleen was Kyra daar natuurlijk niet zo in geïnteresseerd. En eindelijk zag ze dan dolfijnen springen en zwemmen..dat gevolgd werd door MAMA KIJK! daar en KIJK daar en ze had gewoon ogen tekort :). Na een tijdje rond te hebben gedobberd gingen we weer verder naar de Hole in the Rock. Ook wederom weer erg mooi om te zien en ook tijdens deze tour kwamen er weer herinneringen omhoog. Op de terug weg zijn we nog op een eilandje afgezet (Urupukapuka Island) om een uur lang op een strand te liggen--->lees schelpen zoeken ;)
Om 17.30 waren we weer terug in het haventje Pahia. Kyra kon eindelijk een keertje op tijd op bed want ondanks dat ze een bruin kleurtje heeft is haar gezichtje soms zo bleek van de slaap te kort. Wij hebben heerlijk van een bakje genoten op terras voor het huisje kijkend naar de Haruru waterval...En er had iemand de muziek hard aanstaan maar dat vonden we niet erg want het was leuke muziek.

woensdag 26-02 even weer de rem erop en rustig dagje strand. Ook hebben we geprobeerd Ollie te vinden een oud collega die hier woont en hij moet in de buurt zijn. De vorige keer hebben we nl zijn nieuwe huis bekeken en we konden vanaf zijn terras de Haruru Falls zien. Dus maar even rond getoerd in de omgeving. Daarna lekker naar Russel met de auto op het pondje om naar Long Beach te gaan. Ook in Russel kwamen er weer wat herinneringen boven haha..mijn schoonzus Diana weet wel welke ;) Ook Long Beach was weer prachtig kan niet anders zeggen...
Toch maar weer vroeg naar ons appartementje want dan kunnen we weer een goede nacht draaien...of toch niet. Vlak bij ons appartementje toch nog even Ollie & Lynne proberen te vinden. En JA hoor gevonden en ze wonen recht boven ons appartement achter de bomen..hahaha en Ollie was dus ook degene keihard de muziek (red hot chili pepers) aan had. Zijn vrouw was op vakantie vandaar ;) Uiteindelijk weer laat!

Donderdag 27-02 om 10 uur uitchecken en dan weer opweg richting Auckland. Onderweg zijn we naar Tutukaka beach gegaan en hebben we mooie lookouts gezien....to be continued.

PS.... had ik al gezegd dat het weer hier lekker warm (tussen 24 en 29 graden) is en dat we al dik twee weken op slippers lopen??? :)

• 04 Maart 2014 - 00:09

Gelske:

Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal doen/meemaken!! Net of ben je erbij!! Klinkt allemaal wel erg mooi, en dat is t ook zo te zien op de foto's!!! en steek ons even de gek aan met die temperaturen. :( hier is t ook wel 8 graden hóór :p
    geniet er nog maar effe van
    groetjes xxx ♡