Van Mount Maunganui tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Van Mount Maunganui tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Van Mount Maunganui tot Rotorua

Door: Marielle

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag 17-02
Vandaag zijn we vroeg in de auto gestapt nadat we hebben ontbijt met onze NZ familie Mason. Zij moesten helaas weer allemaal aan het werk vandaag en wij dachten het is een mooie dag om naar Mount Maunganui. Ook wel the Mount genoemd onder de Locals. Het was een ongeveer 2 uur rijden en het was echt een mooi weer om op het strand te liggen. (25 graden). 's Ochtends eerst naar onze " bekende" Pak and Save (supermarkt) geweest om anti sandflies zalf te halen. Sandflies are nasty! en dat zijn hele kleine vliegjes die gemeen bijten. Op het strand hebben Kyra en ik eerst een tijdje schelpen gezocht (heel veel schelpen!) en aangezien de zon hier erg brand hebben we haar nogmaals in gesmeerd. We willen tenslotte niet dat ze verbrand (dat doen we zelf wel ;) Bij the Mount zijn ook Hot Water Pools dit water komt heet uit de grond en word afgekoeld door koudwater voordat het in het zwembad komt. Hier hebben we fijn even rond gedobberd. Kyra vind het zwemmen erg leuk en wil iedere dag wel zwemmen en voor mij was het even heerlijk voor mijn stramme spieren.
S avonds waren we om 20.30 uur weer thuis, het was een lange dag!

Dinsdag 18-02
We hebben een beetje uitgeslapen 7.30 en ik had een erg slechte nacht...blijkbaar rust ik tussendoor te weinig waardoor ik s nachts niet kan slapen.Dus besloten we om het vanmorgen rustig aan te doen. We gaan naar Rotorua en het maakt niet uit dat we er een beetje later zijn.
Vanavond gaan we bij Angela en Chris eten en we slapen voor drie nachten in een hotel. Heb nl een goed deal voor drie nachten kunnen krijgen.

Woensdag 19-02
Het eten bij Angela en Chris was erg gezellig hun zoon Leon was er ook. Kyra was erg geintereseerd in hem ze vond zijn lange haar erg bijzonder.Voordat we gingen eten stelde Chris voor om even te gaan zwemmen in een meer (Kyra glunderde gelijk).Het water van het meer was kraakhelder en redelijk koud. Maar Theo en Kyra gaven er niks om en dobberden vrolijk rond. Het voelt als vanouds en hebben veel bij gekletst. We werden uitgenodigd om bij hun thuis te slapen en dat hebben we gedaan. Dus ipv speciale prijs drie nachten werd het speciale prijs een nacht ;).

Vandaag zijn we naar Rainbow Springs geweest. Dit is een park waar je veel nationale diersoorten kunt bewonderen waaronder de Kiwi en de Kea.Verder een beetje door Rotorua getourd, je komt er een hoop leuke dingen tegen. Zo kwamen we voorbij een Maori gedeelte (Ohinemutu) met mooie gebouwen en komt er overal stoom uit de putten langs de weg. Vanavond lekker uit eten geweest in de buurt van het meer. Dit was een restaurant (jazzed) waar we al een aantal keren (in vorige reizen) zijn geweest. Eten erg goed en erg leuk om er weer te kijken. Er kwam ook een groep jongens binnen die vlak bij ons kwamen zitten. Kyra was gelijk weer van haar stuk en er kwam geen hap meer in want ze zat steeds verkeerd om op haar stoel. Aan het einde van de dag vroegen we Kyra wat ze het leukste van die dag vondt. Ze had tenslotte een Kiwi in het echt gezien. Maar eigenlijk vond ze het veel leuker dat ze een knuffel mocht kopen :) (Jenny the Kea bird)

Donderdag 20-02

Om 10.00 afgesproken met Herman en Janina bij the Lake om een bakkie te doen. Wat is het toch leuk om bekenden tegen te komen aan de andere kant van de wereld. Nadat we ervaringen hadden uit gewisseld gingen we gezamelijk naar Te Puia gegaan. Dit is een thermaal/Maori park hoogte punten zijn een welkomst ritueel door Maori's, Kiwi huis en de Pohutu geiser. Het zou vandaag een beetje regenen en dus bewolkt zijn maar het was erg heet (beetje mijn neus verbrand). Nadat we afscheid hebben genomen van Herman en Janina zijn we weer naar Ang en Chris gegaan. Theo was nl gestrikt om een paar potjes Bowls te spelen samen met Angela en haar zoon Leon. Ik bleef met Kyra lekker thuis zodat ze een keer vroeg op bed kon :)

Vrijdag moeten we nog zien wat we gaan doen maar we gaan weer terug naar Hamlton.

• 20 Februari 2014 - 10:30

Peter En Marleej:

Mooie ervaringen hoor, jullie vervelen je niet!! Gaaaaaf!!!! Veel plezier

• 20 Februari 2014 - 11:02

Martijn & Anneke:

Jaloersmakend hoor! ;)
    Niet vergeten te genieten hè.

• 20 Februari 2014 - 15:02

Tsjitske:

super!! Het is jullie gegund lekker genieten van elkaar!

• 24 Februari 2014 - 23:38

Gelske:

Hé Marielle, Theo en Kyra,.

fijn om te lezen en te zien op de foto's dat jullie het daar zo leuk hebben en genieten. Het is jullie van harte gegund!!!! Als jullie weer terug zijn maar snel wat afspreken om die verhalen life te horen!! :) veel plezier nog, voor je het weet is 't weer tijd om naar huis te gaan. Dus nu nog maar effe lekker genieten. Groetjes dikke xxx en knuffel voor Kyra. ♡