A view other days in paradise - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu A view other days in paradise - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

A view other days in paradise

Door: Marielle

03 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Was bij donderdag 27-02 gebleven toen we richting Auckland gingen. Hier zouden we ook overnachten maar het bleek nogal moeilijk om een Motel/hotel te vinden. Dit waren we tot nu toe niet gewend maar naar veel omwegen en gebel ( met hulp van een lieve vrouw Diana :) hadden we dan eindelijk een plekje maar dan wel aan de andere kant van Auckland. Aangezien we geen navigatie hadden zijn we er "Old School" heen gereden met behulp van een kaart! Het was al vrij laat toen we aan kwamen en dus hebben we op onze motel kamer maar wat eitjes gebakken op toast. Wat ook bijzonder was dat aan de binnenkant van onze deur er een mooie spreuk was opgehangen. Alsof het een stiekem berichtje was dat we er goed aan hebben gedaan om deze reis te maken :)

vrijdag 28-02
Ondanks het goede onderkomen belabberd geslapen maar na een lekker ontbijtje weer vol goede moed verder. We hebben eerst bij Jenny een bakje koffie gedaan en gezellig bij gekletst. We hebben vervolgens in Auckland bij de waterkant geluncht en 's middags zijn we naar Kelly Tarlton gegaan. Dit is een onderwater wereld waar je ook nog eens ondergronds bent. Daar hebben ze Pinguins, grote pijlstaart roggen en andere vissen die rondom NZ leven. Het is zo bijzonder om dit te zien zowel voor de kleine mensjes als voor de volwassenen. Op een gegeven moment loop je onder een groot bassin door in een soor buis..(vergelijkbaar met film sharks geloof ik) Daar zie je dan ook super mooie en grote vissen. Haaien/ schildpadden en allemaal andere onderwater toestanden. Om even bij te komen van al dat moois pakken we wat te drinken en eten in het cafetaria van Kelly Tarlton. Zitten hier heerlijk met zijn drieën te genieten van al het moois om ons heen. Tot dat we een jongetje zien overgeven...echt niet normaal zo'n golf van troep. En vervolgens lopen zijn moeder en het jongetje zelf gewoon weg en laten het spul allemaal liggen. Kyra werd bleek om haar neusje, dus nadat we het bij het personeel hadden gemeld zijn we gauw weg gegaan. Helaas blijven zulke beelden altijd bij je op je netvlies ;). 's Avonds nog richting Hamilton gereden om weer samen met de familie Mason te eten.

Zaterdag 01-03
Vandaag een rustige dag hebben wat geshopt en zijn naar de Dutch shop geweest. Wij wilden nl graag een Nederlands gerecht maken. Het werd rodekool met aardappelen en gehaktbal (met onze nederlandse kruiden) en jus. Kyra ook tenminste weer een keer een goede maaltijd want die eet het meeste fruit en yoghurtjes en tomaat. Alles werd heerlijk op gegeten en de gehaktballen waren een groot succes :) Luke hun zoon is vanuit UK voor 3 weken naar huis gekomen en gisteren geland. Het was ook leuk om hem vanmorgen weer even te treffen ook al was hij net met zijn vriendin voor Oud & Nieuw bij ons in Mantgum geweest. Kyra vind het helemaal leuk dat haar grote vriend er weer is. We hebben redelijk op tijd gegeten want Theo is met Shane naar wedstrijd van de Chiefs vs Highlanders gegaan. Aangezien Kyra en ik moe waren zijn wij thuis bij Linda gebleven en nadat Kyra op bed lag hebben we de rugby game op tv bekeken.

Zondag 02-03
Pfff het voelt alsof er een goederentrein over mij heen gereden is....alles doet zeer en ben moe. Dus maar weer rustig aan vandaag...Ahum.
''s Middags komen er om een uur of drie een aantal oud collega's met vrouw en kinderen om ons even gedag te zeggen. Het was wederom een hele leuke middag met een bbq en drank en veel gelach. Iedereen ging om half acht weer richting huis. Nadat we alles hadden opgeruimd hebben we nog heerlijk met zijn allen voor de open haard gezeten.

• 03 Maart 2014 - 19:28

Oma An:

genoeg gebbq voor dit jaar denk ik....
    fijn dat jullie je zo vermaken . nog 1weekje dan zit het er weer op jammer voor jullie maar er is in ieder geval 1 iemand die blij is dat jullie dan weer hier zijn. Geniet er van deze week.
    knuffel en XXXXX voor jullie alledrie

• 04 Maart 2014 - 00:18

Gelske:

Alweer zo'n leuk verhaal en mooie foto's!! Geniet nog maar even goed daar het laatste weekje!! Fijn dat jullie het zo leuk hebben!! Als jullie terug zijn maar snel wat afspreken
    neem het er nog maar effe lekker van!!
    Groetjes en liefs. Dikke knuffel voor Kyra xxx ♡

• 04 Maart 2014 - 06:21

Danielle:

Zo weer even bij gelezen! Heerlijk zeg! Lekker genieten liefjes! Sophie vraagt of kyra in Turkije is

• 04 Maart 2014 - 10:59

Chantal :

Zo leuk om jullie mooie avonturen te lezen ! Nog even genieten meid . Dikke kus van ons .