Laatste dagen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van theomarielle - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Vrijdag 7 maart
Vandaag weer richting Hamilton vanuit Waihi...maar niet voordat we even op het strand zijn geweest. Lekker ff liggen en zitten en pootje baaien. Kyra en ik waren bezig om onze letters in het zand te maken voor een foto. Natuurlijk zou ik opletten of er geen hoge golf kwam en natuurlijk lette ik niet op.....Theo met zijn handoek en tas net te laat van het plekje..dus je weet wel wat er dan gebeurd ;) Maar het was wel apart want we zaten al tegen de duinen aan en alleen waar wij zaten waren de golven wel erg ver gekomen.
Nadat we uitgezeten waren zijn we weer op weg naar Hamilton gegaan. Het was wederom heerlijk weer en hoe verder we land inwaarts gingen hoe warmer het weer werd. (van 24 graden bij zee naar 28 graden in Hamilton). We zijn ook nog even bij Paeroa gestopt om samen met Kyra een foto te maken bij een enorme fles L&P. L&P is een afkorting voor Lemon & Paeroa dit is famous frisdrank in NZ.

Om 16.00 uur 's middags zijn we weer voor diner naar Wayno en Stacey gegaan. Daar hebben Kyra en Kenzie een schilderijtje geverfd en hebben ze zich prima vermaakt. Wij hebben het zo ontzettend gezellig gehad en veel gelachen. Iedere keer als we bij vrienden zijn dan lijkt het wel alsof we nooit zijn weg geweest. Heerlijk!

Zaterdag 8 maart

Wederom heerlijk rustig aan gedaan om vervolgens om half 12 richting de Waitomo caves te gaan. Wij zijn hier al een aantal keer geweest en hebben hier black water geraft en abgeseild maar we willen ook graag de glowworms aan Kyra laten zien. De toer door de grotten viel een beetje tegen ( misschien omdat we al een beetje verwend zijn ;) het laatste stukje ondergronds moesten we per boot afleggen. Daar zagen we ook heel veel gloeiwormen. Prachtig was het en als je zo nagaat wat Kyra allemaal al gezien heeft kun je alleen maar tot de conclusie komen dat ze wel een klein beetje verwend is. Maar dat mag ook wel aangezien ze iedere keer mee moet naar etentjes en ontmoetingen van volwassenen. Best saai voor haar, maar tot nu toe doet ze het erg goed en is ze altijd zeer beleefd en lief. Zo ook zijn we vanavond weer naar oud collega's gegaan. John en Sue waren ook weer erg blij om ons te zien en dat was natuurlijk ook wederzijds. Heerlijk gegeten daarna nog lekker marshmallow in het vuur gehouden en gegeten. Wederom een late avond maar Kyra heeft veel praatjes onderweg in de auto.

Zondag 9 maart
Pff wat weer een nacht....iedere ochtend als ik uit bed kom dan grap ik altijd ~ beware everybody~ insiders weten altijd dat het ff duurt voordat ik mijn ogen helemaal kan openen. Ze vragen dan of ik ben aangereden door een bus. En iedere ochtend wordt dat steeds verder uitgebreid.
Gelukkig heb ik voor maandag een fysio afspraak gemaakt bij mijn vertrouwde fysio hier in Hamilton. Verder vandaag wederom lunchen met oud collega Robin Noorland en zijn vrouw Tracey en zijn we gaan shoppen. Kyra moest natuurlijk nog wat kopen maar ze mocht geen knuffels kopen. Ze heeft al een Kea, schaap, pinguïn en een gloeiworm/ Gelukkig niet allemaal groot maar de koffers moeten natuurlijk wel weer dicht. 's Avonds weer een bbq (ja ik weet het ik ga ook niet op de weegschaal staan!). De familie Mason gaf een bbq voor Luke, zodat Shane (twee zussen en aanhang en kinderen) zijn familie weer even kon bijpraten met Luke. De buren Maria en Steve waren er ook en we hebben zelfs de sterrenkijker naar buiten gehaald om de kraters in de maan te bekijken. Nadat iedereen weer weg was en Kyra op bed lag hebben we nog een tijdje buiten bij de openhaard gezeten. Wat een heerlijk gevoel...Zomer, buitenleven, al bijna vier weken in de korte kleren en op slippers :) Toppie.

Nog een puntje....we hebben onze tickets vandaag per mail bevestigd gekregen....uhh Kyra en ik dan voor Theo was er geen mail mmmm...
Zullen zien of hij mee terug komt naar Nederland ;)

Maandag 10 maart.
's ochtends eerst naar de fysio....phoe hé dat was ff fijn zeg!
veel strakke en stramme spiertjes. Theo en Kyra zijn in tussen tijd even naar the Lake gegaan om bij een mooie speeltuin te kijken. Daarna naar oude werkplek gegaan en ondanks dat het gebouw niet veel verandert was, was het toch wel anders. Door onvrede in het bedrijf door management bovenaf (Amerika) zijn er al veel mensen weg gegaan. Alles moet Lean en gelabeld worden..zelfs de prullenbakken staan in een rood getaped vierkant. Hoorde hier al veel onvrede over maar als ik het zo zie dan kan ik me dat goed voorstellen. Het gaat toch echt wel een stap te ver.! Alle collega's die we zagen waren blij ons te zien en wederom heb ik weer een hoop oude herinneringen terug gekregen! yahoe!
Gisteren hebben we onze koffers al voor een groot deel ingepakt...we hebben nu het meeste klaar staan alleen wat we vanavond en morgen moeten gebruiken moeten we er nog in doen. We hebben ook voor de zekerheid Theo zijn E-ticket bekeken en daar staat alles op zoals het zou moeten. Dus gaan er van uit dat we morgen met zijn drieën op het vliegtuig zitten ;)

Nog een nachtje in dit fantastische land...we gaan weer weg met veel oude en nieuwe herinneringen en stiekem hebben we nu al een beetje heimwee en plannen we gauw weer een reis hier naar toe.

Tot in Nederland allemaal.
xxx


  • 10 Maart 2014 - 09:38

    An:

    weet je nog dat je tegen me zei: help me eraan te herinneren dat ik dit nooit meer ga doen zo'n reis en al die toestanden eromheen...... bij deze dus.
    sterkte met het afscheid nemen en de reis terug. de koffie staat klaar als jullie thuis komen.

  • 10 Maart 2014 - 13:50

    Esther:

    Een hele goede en veilige terugreis toegewenst! En dan snel maar even een bakkie doen, kan ik de rest van de prachtige foto's bekijken!

  • 10 Maart 2014 - 18:34

    Peter En Marleen:

    Theo blijft nog even denk ik....? Haha

  • 10 Maart 2014 - 20:16

    Moniek:

    Wat hebben jullie genoten!!! Fantastisch!! En dat kleine kyra dat al heeft mogen beleven..hier kunnen jullie weer op teren en op terug kijken. .een hele goede reis en tot gauw xxx

  • 11 Maart 2014 - 00:24

    Gelske:

    Nog effe en dan zijn jullie weer thuis!! En kunnen jullie nagenieten van een geweldige vakantie met weer nieuwe herinneringen!!! En hier zijn ook genoeg mensen die graag bij gepraat siilen worden en de foto's willen bekijken!! :) een fijne en vooral veilige terugreis. Xxx ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20737

Voorgaande reizen:

01 Februari 2005 - 01 Maart 2006

Werken en wonen in NZ 2005

11 Februari 2014 - 30 November -0001

New-Zealand here we come..again ;)

Landen bezocht: